Dynamics NAV (Navision) -Stornare Evidenta

Stornare note contabile în Dynamics NAV (Navision)

Stornare note contabile în Dynamics NAV (Navision)

Operarea într-un sistem ERP a zeci sau poate sute de tranzacții zilnic va produce inevitabil și înregistrarea de tranzacții greșite, care necesită corectare. Din motive de securitate și trasabilitate într-un sistem de tip ERP nu este posibilă ștergerea pur și simplu a unor tranzacții eronate, ci trebuie create tranzacții care să anuleze efectul celor eronate. De pildă, în cazul în care s-au operat din modulele operaționale documente de tip factură, se  vor crea documente  care anulează efectul facturii, așa-numitele facturi în roșu și care în Dynamics NAV (Navision) se numesc note de credit.

Pentru notele contabile generate din ”Jurnale Contabile” corecția se realizează printr-o funcționalitate specială, numită ”Stornare evidență contabilă”, iar în articolul de față vom ilustra modul de lucru cu această funcționalitate.

În cazul în care nu sunteți deja familiarizat cu sistemul ERP Dynamics NAV (Navision), vă recomandăm să parcurgeți în prealabil câteva din articolele noastre anterioare:

Operare jurnale contabile în Dynamics NAV

Dynamics NAV (Navision) – urmărire plăți pe factură

Evidențe contabilitate în Dynamics NAV

Să pornim așadar de la un exemplu, să presupunem că înregistrăm din jurnalul de bancă o încasare de la un client, încasare pe care o aplicăm la o factură.

Dynamics NAV (Navision) - Inregistrare incasare client

După ce înregistrăm încasarea din liniile de jurnal, ne dăm seama că am greșit și dorim să stornăm tranzacția. Pentru aceasta va fi necesar în primul rând să accesăm linia din evidențele contabile cu tranzacția respectivă.

Odată poziționați pe linia cu tranzacția din evidențele contabile, funcție de natura tranzacției va trebui să decidem ce intrări registru accesăm mai întâi. În condițiile în care avem o încasare de la client pentru care am realizat aplicarea la factură, pentru a realiza o stornare este necesară mai întâi să face dezaplicarea, întrucât în Dynamics NAV nu putem storna intrări înainte de a le dezaplica. Pentru aceasta, vom accesa intrarea registru client aferentă tranzacției, dând clic pe butonul ”Registru client” (vezi foto).

Dynamics NAV (Navision) -Evidenta contabile - Intrare registru client

Ni se va deschide o fereastră cu intrarea registru client. Aici ne poziționăm pe tab-ul ”Acțiuni” și vom da clic pe butonul ”Revocare aplicare intrări”.

Dynamics NAV (Navision) -Revocare aplicare intrari

Ni se va cere să confirmăm revocarea aplicărilor, iar apoi se va afișa un mesaj privind succesul revocării:

Dynamics NAV (Navision) -Revocare aplicare intrari

Din acest moment putem efectua stornarea tranzacției. Revenim în fereastra de ”Evidențe Contabilitate” și acolo dăm clic pe butonul ”Stornare Evidență”.

Dynamics NAV (Navision) -Evidente contabile - Stornare Evidenta

Se va deschide o fereastră unde se vor afișa intrările ce urmează a fi stornate, iar aici dăm clic pe butonul ”Stornare”:

Dynamics NAV (Navision) -Stornare Evidenta

Va mai apărea un mesaj prin care trebuie să confirmăm stornarea, iar apoi aceasta va genera în contabilitate intrări de semn contrar, cu aceeași dată de înregistrare și cu același număr de document.

Dynamics NAV (Navision) -Intrari contabile in rosu

În cazul în care tranzacția pe care vrem să o corectăm nu a presupus aplicări, nu va fi necesară nici dezaplicarea și se va putea realiza stornarea direct din evidențele contabile.

Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns