Lansare Dynamics 365 Business Central 2022 – Release Wave 2
Lansare Dynamics 365 Business Central 2022 – Release Wave 2
La începutul lunii octombrie Microsoft a lansat noua versiune de Dynamics 365 Business Central, numită oficial ”Dynamics 365 Business Central 2022 Release Wave 2”. Ca de obicei, noua versiune vine cu o serie de noi funcționalități și cu îmbunătățiri ale celor existente și în articolul de față le vom semnala pe cele mai importante.
În contabilitate avem o primă modificare: ceea ce înainte cunoșteam ca funcționalitatea ”Indicatorii Economici” se regăsește acum sub denumirea de ”Raportare Financiară”. Nu vorbim însă doar de o simplă redenumire, ci funcționalitatea a fost modificată, pentru ca utilizatorii să aibă o perspectivă mai clară asupra a ceea ce au de făcut. Ei pot crea, în mod independent, definiții de linii și coloane, iar un raport financiar se creează asociindu-i aceste definiții, plus alți parametri.
Avem modificări și în ce privește TVA-ul. Pe documentele de cumpărare și vânzare s-a adăugat un câmp nou, ”Dată TVA”, care poate fi configurat să fie completat implicit cu data de înregistrare sau cu data documentului. Existența în sistem a unui câmp dedicat pentru data de TVA oferă o mai mare flexibilitate în ce privește raportarea de TVA, mai ales că în tabela de intrări TVA acest câmp poate fi editat de către utilizatori.
Pe zona de operațional există acum posibilitatea de a căuta informație în liniile documentelor de cumpărare și vânzare (atât în cele înregistrate, cât și în documentele deschise). Asta înseamnă că, dacă doriți de pildă să realizați o analiză cantitativ-valorică a vânzărilor, la nivel de produs, o puteți face acum cu ușurință prin filtrări în pagina cu liniile de factură de vânzare înregistrate:
În Business Central (și în versiunile mai vechi, Dynamics NAV (Navision) există posibilitatea de a defini mai multe variante pentru un articol. Variantele de articol sunt articole care diferă funcție de caracteristici minore (gen culoarea sau mărime), în esență fiind însă același produs. În noua versiune de Business Central putem ca la nivel de articol sau nomenclator de articole să setăm obligativitatea înregistrării variantelor de articol.
Noua versiune continuă trendul integrării cu celelalte aplicații din ecosistemul Microsoft: de exemplu, acum este posibilă integrarea cu serviciul de fișiere în cloud OneDrive. Utilizatorii pot salva documente din Business Central direct în OneDrive, în directoare personale sau în cele cu acces comun.
Vom reveni în unele articole viitoare cu o descriere detaliată a unora din noile funcționalități.
Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!