Business Central 2023 - Wave 1

Lansare Dynamics 365 Business Central 2023 – Release Wave 1

Lansare Dynamics 365 Business Central 2023 -Release Wave 1

La începutul lunii aprilie Microsoft a lansat noua versiune de Dynamics 365 Business Central, numită oficial ”Dynamics 365 Business Central 2023 Release Wave 1”. Noua versiune vine cu o serie de funcționalități noi și îmbunătățiri, iar în articolul de față le vom indica doar pe cele mai importante.

Mai întâi, pe zona de financiar, o funcționalitate pe care noi o considerăm semnificativă: posibilitatea de a utiliza  conturi contabile diferite pentru conturile de creanțe și datorii asociate clienților și furnizorilor. Atunci când definim o fișă de client sau de furnizor îi asociem un cont de creanță sau de datorie implicit (4111 sau 401). Problema apare dacă avem tranzacții cu respectivul partener, dar suntem nevoiți să utilizăm alt cont contabil (conturi de avansuri, de pildă, 419 sau 409). Noua funcționalitate rezolvă această problemă, pentru că putem substitui grupa implicită de client/furnizor, definind și utilizând apoi în documente grupe alternative de înregistrare.

Business Central - Grupe de înregistrare alternative

O altă funcționalitate interesantă în zona de financiar-contabilitate este cea care permite definirea unor conturi statistice, extracontabile, pe care putem înregistra informații suplimentare ce în mod normal nu pot fi reflectate în contabilitate. Aceste informații pot fi apoi utilizate în raportările financiare, pentru a clarifica valorile din rapoarte. De pildă, putem defini conturi statistice pentru  a înregistra numărul de angajați sau numărul de metri pătrați ai unei clădiri. Vom reveni într-un articol viitor cu o descriere detaliată a acestei funcționalități.

Și în zona de operațional s-au realizat îmbunătățiri: de exemplu, există acum posibilitatea de a anula livrările din comanda de transfer (erori de operare) și se pot înregistra mai multe comenzi de transfer deodată  – prin selectare multiplă.Business Central - Înregistrare multiplă comenzi transfer

Tot legat de operațional, în noua versiune companiile pot să-și stabilească o politică la nivel de utilizator în ceea ce privește permisiunile de  facturare. Practic, fiecărui utilizator i se  poate asigna dreptul, interdicția sau obligația (atunci când realizează livrarea/recepția) de a înregistra facturi de cumpărare și/sau de vânzare.Business Central - Setare utilizator - politică înregistrare facturi vânzare și cumpărare

Operațiunile cu stocuri au devenit mai sigure în ce privește corectitudinea tranzacțiilor, întrucât acum există posibilitatea de a previzualiza conturile și sumele care vor fi afectate de realizarea unei tranzacții, înainte ca aceasta să fie înregistrată. Funcționalitatea era disponibilă pentru zona financiară, dar acum e disponibilă și în jurnalele de articol, comenzile de producție și asamblare, jurnalul de consum etc.Business Central - Previzualizare înregistrare stocuri

Pe partea de analiză și raportare, s-a creat posibilitatea ca în paginile de tip listă, cu mai multe entități, să se realizeze analize similare funcției ”Pivot Table” din Excel și cu siguranță că cei care cunosc Excel vor aprecia această facilitate.Business Central - Analiză pagini cu pivot-table

Ar mai fi multe funcționalități de menționat, dar în acest articol ne vom mai referi doar la o funcționalitate pe care o considerăm de mare interes: anume posibilitatea de sincroniza date între companii. Astfel, putem defini o companie care să fie sursă de date pentru altă companie și putem defini ce tabele să sincronizăm, având posibilitatea și să alegem ce câmpuri din acele tabele vor fi supuse sincronizării.Business Central -Sincronizare nomenclatoare între companii

O astfel de funcționalitate se poate dovedi deosebit de utilă atunci când există companii în cadrul unui grup de companii și trebuie să aplicăm o politică unitară la nivelul grupului, de exemplu să existe același plan de conturi sau aceleași centre de cost.

 

Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.