Dynamics NAV (Navision) - Matrice Prețuri

Politici de preț în Dynamics NAV (Navision)

Politici de preț în Dynamics NAV (Navision)

Companiile care activează în piețe sensibile la preț  – și mai toate piețele sunt așa, trebuie să aplice în relația cu clienții prețuri diferențiate, funcție de volumul tranzacțiilor sau de caracterul special al fiecărei relații furnizor-client. Există clienți mari, strategici, cărora trebuie să li se ofere prețuri speciale, diferite de prețurile de listă valabile pentru ceilalți clienți.

Pentru a ajuta în conceperea și gestionarea unor politici de preț flexibile și diferențiate, în Dynamics NAV (Navision) există funcționalități dedicate, iar în continuare vom face o prezentare a lor, pornind de la câteva scenarii de lucru.

Prețuri speciale la nivel de client

Prețurile articolelor se pot seta pe fișa fiecărui articol, dar acestea sunt valabile pentru toți clienții, în orice condiții. De multe ori însă prețurile fac obiectul unor negocieri  contractuale și astfel rezultă, pentru un anumit client, prețuri diferențiate. Pentru a introduce astfel de prețuri în Dynamics NAV, operăm după cum urmează: accesăm fișa clientului respectiv, mergem pe pe tab-ul ” Navigare” și dăm clic pe butonul ”Prețuri” :

Dynamics NAV (Navision) - Fisa Client Preturi

 

Se va deschide o listă unde putem introduce prețurile speciale la nivel de client și condiționalitățile care afectează aceste prețuri:  codul articolului căruia i se aplică prețul special, unitatea de măsură, cantitatea minimă de la care se aplică prețul, codul de valută al prețului, perioada în care este valabil prețul, precum și alte condiționalități.

Dynamics NAV (Navision) - Introducere Prețuri

De menționat că politica de preț poate lucra în conjuncție sau separat de discounturile  acordate, la nivel de linie sau de factură.

Grupe de preț client

Scenariul de lucru de mai sus poate funcționa foarte bine dacă compania are clienți relativ puțini și negociază mereu prețurile cu fiecare client în parte. Atunci însă când se aplică aceleași prețuri unor  grupe (categorii) de clienți, e de dorit să se definească prețurile la nivelul acestor grupe, iar grupele de preț să se asigneze clienților.

Pentru definirea grupelor de prețuri în Dynamics NAV (Navision) accesăm fereastra ”Grupe Prețuri Client” urmând calea:

Departamente->Vânzări și Marketing->Procesare comenzi->Parametrizare->Grupe Preț Client

Dynamics NAV (Navision) -Grupe Preț Client

După ce definim grupele, le asignăm apoi pe fișele clienților care sunt incluși în acele grupe de preț. Câmpul se găsește pe tab-ul ”Facturare” al fișei de client (vezi foto).

Dynamics NAV (Navision) -Asignare Grupă Preț pe Client

Pentru a defini prețurile la nivel de grupe de preț, vom accesa aceeași fereastră în care am definit prețurile de vânzare la nivel de client, diferența este că că vom selecta pe antetul ferestrei, pentru câmpul ”Filtru tip vânzare” valoarea ”Grupe preț client”. În imaginea de mai jos am definit pentru articolul cu codul 1000 prețuri diferențiate pe grupe de preț.

 

Dynamics NAV (Navision) -Grupe Prețuri per articol

Matricea prețurilor în Dynamics NAV(Navision)

În ambele situații, preț la nivel de client sau preț pentru grupe de preț clienț, am folosit pentru introducerea prețurilor aceeași tabelă, numită ”Prețuri vânzare”, doar filtrată diferit. Avem aici ceea ce se numește o fereastră de tip matrice, unde funcție de filtrele puse în antet, informațiilor pot fi introduse sau afișate diferențiat. Lucrul cu ferestrele de tip matrice asigură flexibilitate în operare, dar și coerență, în sensul că toate informațiile privind diferitele tipuri de prețuri sunt într-un singur loc.

Dynamics NAV (Navision) - Matrice Prețuri

Prin diverse filtre puteți analiza istoricul prețurilor sau puteți exporta datele în Excel și analiza acolo. Sau, puteți edita prețurile în Excel și importa apoi prețurile în Dynamics NAV (Navision). Tot în această fereastră puteți defini și prețuri promoționale, pentru campaniile de vânzări, corelat cu funcționalitățile din modulul de CRM din Dynamics NAV (vezi și articolul Funcționalități CRM în Dynamics NAV)

Așa cum ziceam și mai sus, putem defini în Dynamics NAV și discounturi care pot funcționa împreună sau separat de politicile de preț, dar despre acestea vom detalia într-un articol viitor.

Dacă vă interesează  și alte  funcționalități oferite de  sistemul ERP Dynamic NAV (Navision), mai nou denumit Dynamics 365 Business Central, puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns