Dynamics_NAV_Navision_Centru_Rol

Funcționalități CRM în Dynamics NAV

Funcționalități CRM în Dynamics NAV

Microsoft Dynamics NAV (Navision) este înainte de toate un sistem de tip ERP (Enterprise Resource Planning) a cărui menire este să integreze principalele arii operaționale ale firmei: producție, gestiunea stocurilor, vânzări și cumpărări, proiecte etc.

Totuși, în Dynamics NAV există și un modul de gestionare a relațiilor cu clienții care, chiar dacă nu acoperă în integralitate funcționalitățile unui sistem precum Dynamics 365 CRM, poate furniza suficient sprijin departamentelor de marketing și vânzări pentru a fi luat în considerare. Așadar, ce ne oferă Dynamics NAV pe zona de CRM?

Gestionare contacte

Putem gestiona în Dynamics NAV contacte atât de tip companie, cât și persoană fizică. În contacte se pot defini clienții, dar și leadurile, care apoi pot fi clasificate după diverse criterii – tipuri relații de afaceri, industrie, poziționare geografică etc. Clasificările pe contacte pot fi folosite pentru  realizarea  unor comunicări de marketing țintite.

Gestionare oportunități de vânzare

Orice oportunitate de vânzare poate fi urmărită în sistem și i se poate aloca un ciclu de vânzare care să reflecte etapele vânzării. Oportunităților de vânzare li se pot asocia valori estimate ale vânzării și probabilități de realizare. În final, o oportunitate se poate închide fie ca un eșec, fie ca un succes, caz în care se poate asocia unei oferte de vânzare.

Gestionare echipe de vânzare

Agenții de vânzări sunt disponibili în Dynamics NAV  și se pot asigna clienților și leadurilor. Pentru realizarea oportunităților de vânzare se pot defini activități pe care agenții de vânzări trebuie să le realizeze în cadrul ciclului de vânzare. Activitățile se pot gestiona și în afara sistemului, fiind vizibile ca taskuri în Microsoft Outlook. Performanța agenților de vânzări poate fi măsurată –  funcție de volumul de vânzări realizat.

Gestionare comunicare cu clienți și leaduri

Diverse tipuri de comunicarea pot fi jurnalizate în Dynamics NAV ca  interacțiuni asociate contactului: emailuri, telefoane, întâlniri, emiterea de documente de vânzare. Interacțiunilor li se pot atașa costuri – de timp sau de bani, astfel încât să se poată cuantifica valoarea activității de comunicare. Prin integrarea Office 365, este posibil ca orice email trimis/primit de la un contact să se jurnalizeze automat  în sistem ca o interacțiune.

Dynamics_NAV_Navision_Apel_Telefonic

Gestionare campanii de vânzări

Se pot realiza campanii de vânzări care să conțină prețuri și reduceri specifice, campanii ce pot fi targetate către anumiți clienții. De exemplu, putem oferi un articol la un preț redus doar clienților care în decursul unei perioade au mai cumpărat acel articol, sau au înregistrat un anumit volum al vânzărilor.

Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns