Dynamics NAV - Navision - Fisa Mijloc Fix Intretinere

Urmărire cheltuieli reparații și întreținere mijloace fixe

Urmărire cheltuieli reparații și întreținere mijloace fixe

Sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV (Navision), prin intermediul modului său de Mijloace Fixe, asigură o urmărire completă a operațiunilor legate de un mijloc fix: achiziție, amortizare, casare, creștere sau diminuare de valoare etc. Am făcut deja o prezentare generală a principalelor funcționalități ale modului în cadrul articolulului Dynamics NAV (Navision) – Modulul Mijloace Fixe.

Vom detalia însă una din aceste funcționalități, anume înregistrarea și urmărirea cheltuielilor cu întreținerea și reparațiile mijloacelor fixe. Aceste cheltuieli pot atinge uneori sume însemnate și este oportun să le putem gestiona și analiza la nivel de mijloc fix.

Informații întreținere în fișa mijlocului fix

Fiecărui mijloc fix i se pot asocia informații legate de întreținerea acestuia, în Fișa Mijlocului Fix, pe tab-ul ”Întreținere” (vezi foto).

Dynamics NAV - Navision - Fisa Mijloc Fix Date Intretinere

Aici se pot trece informații precum:

  • Dacă mijlocul fix este sau nu în întreținere
  • Furnizorul care asigură întreținerea – se selectează din lista furnizorilor
  • Data următorului service
  • Data la care expira garanția mijlocului fix
  • Dacă mijocul fix este asigurat sau nu

Informații detaliate privind operațiunile de mentenanță se pot specifica și în forma ”Înregistrare întreținere”, formă accesibilă tot din fișa mijlocului fix.

Dynamics NAV - Navision - Fisa Mijloc Fix Înregistrare Întreținere

 

Înregistrare cheltuieli cu întreținerea și reparațiile

Modului de mijloace fixe din Dynamics NAV poate funcționa fie ca un modul de sine stătător, fie integrat cu contabilitatea. Pentru înregistrarea concomitentă în contabilitate și în modulul de mijloace fixe a facturilor cu cheltuielile de mentenanță este necesară parametrizarea contului contabil de cheltuieli (contul 611 – Cheltuieli cu întreținerea și reparațiile) în forma ”Grupe înregistrare MF”

Odată făcută conexiunea între module, facturile de cheltuieli se pot înregistra detaliat, pe fiecare mijloc fix în parte. În imaginea de mai jos se poate vedea o factură de mentenanță mijloc fix, unde se se precizează numărul mijlocului fix căruia îi este asociat cheltuiala.

 

În cazul în care se doresc înregistrări de cheltuieli de întreținere neconectate cu contabilitatea, acest lucru este posibil prin intermediul unor jurnale din modulul de mijloace fixe.

Analiza cheltuielilor cu întreținerea și reparațiile

Urmărirea cheltuielilor cu mentenanța mijloacelor fixe se poate face:

  • Direct din fișa mijlocului fix:

Dynamics NAV - Navision - Intrări Registru Intretinere

  • Prin intermediul unor rapoarte:

Dynamics NAV - Navision Rapoarte Intretinere

 

În cazul în care vă interesează și alte funcționalități oferite de  sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV, nu ezitați să ne contactați sau să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de către Kepler Management Systems.

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns