Dynamics NAV (Navision) -Vizualizare dată garanție

Urmărire garanție articol în Dynamics NAV (Navision)

Urmărire garanție articol în Dynamics NAV (Navision)

Companiile care comercializează bunuri sunt obligate prin lege să acorde pentru acestea o garanție de bună funcționare pentru cel puțin doi ani de zile. Asta înseamnă că în sistemul lor informatic trebuie să existe minim două informații: un identificator al produsului (număr serial sau număr de lot) și data până la care este valabilă garanția. În sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV această informație se poate genera asociind articolelor la vânzare un număr serial/nr. lot, care va purta și informația privind data până la care este valabilă garanția.

În articolul de față vă vom arăta cum puteți face acest lucru, astfel încât să aveți disponibile în Dynamics NAV (Navision) toate informațiile necesare pentru acordarea garanției. Mai întâi, trebuie să definim un cod de urmărire articol. Pentru aceasta în Dynamics NAV vom accesa calea:

Departamente->Administrare->Parametrizare aplicație->Depozit->Stocuri->Coduri urmărire articol

Dynamics NAV (Navision) - Cale coduri urmărire articol

Se va deschide lista cu codurile de urmărire articol existente, vom da clic pe butonul ”Nouă” și se va genera o fișă goală de cod urmărire articol. Aici completăm un cod, o descriere, și bifăm pe tab-ul ”Serie” operațiunile unde dorim să aplicăm urmărirea (vezi foto):Dynamics NAV (Navision) -Configurări urmărire SN garanție

Am bifat pe lângă operațiunile de vânzare propriu-zise și pe cele de ajustarea a stocului, pentru cazul în care vom fi nevoiți să facem unele corecții. Apoi, pe tab-ul ”Diverse” vom seta o formulă de calcul a datei de garanție.

Dynamics NAV (Navision) -Dată garanție pe urmărire SN

După definirea codului de urmărire articol, acesta trebuie asignat pe fișa articolului, în tab-ul ”Urmărire articol”, pe câmpul ”Cod urmărire articol”:

Dynamics NAV (Navision) -Setare urmărire NS pe fișă articol

În scenariul de lucru dat am setat o valoare și pentru câmpul ”Numere de serie”, pentru a desemna o serie numerică ce va fi utilizată la crearea numerelor seriale, când se vinde articolul. În practică, se poate folosi la vânzarea unui articol și un număr serial deja existent, venit de la furnizor sau fabricant. Evident, asta înseamnă că trebuie introdus în Dynamics NAV la achiziția articolului.

Odată făcută și această setare, putem folosi codul de urmărire pe documentele de vânzare. Atunci când selectăm articolul pe un document de vânzare, va trebui să-i asignăm numere seriale. Aceasta se face poziționându-ne pe linia cu articolul respectiv, apoi dând clic pe butonul Linie->Informații corelate->Linie urmărire articol:

Dynamics NAV (Navision) - Accesa asociere NS pe linie comandă vânzare

Se va deschide o fereastră nouă și aici vom da clic pe butonul ”Asociere nr. serie”. Se va mai deschide o fereastră în care trebuie să confirmăm cantitatea de articol, apoi  articolelor li se vor asigna serii numerice.

Dynamics NAV (Navision) - Asociere numere seriale pe comandă vânzare

În final, după înregistrarea  documentelor de vânzare vom avea disponibile în sistem informația privind numerele seriale și datele de valabilitate a garanției.

Dynamics NAV (Navision) -Intrări articol cu nr. serial și dată garanție

Există  în Dynamics NAV și o funcție de căutare a articolului după numărul serial. Aceasta se accesează urmând calea: Departamente->Vânzări și Marketing->Istoric->Urmărire articolDynamics NAV (Navision) - Urmărire articol după serie numerică

Aici se introduce numărul serial, se dă clic pe butonul ”Urmărire” și vor apărea documentele în care a fost tranzacționat articolul. Mai departe, se poate folosi funcția de navigare pentru a afla mai multe despre articolul respectiv, inclusiv data de expirare a garanției.

Dynamics NAV (Navision) -Vizualizare dată garanție

 

Dacă vă interesează  și alte  funcționalități oferite de  sistemul ERP Dynamics NAV (Navision), mai nou denumit Dynamics 365 Business Central, puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] descris  în articolul Urmărire garanție articol în Dynamics NAV cum se definesc codurile de urmărire pentru numere seriale și cum se operează acestea la […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?