Dynamics NAV (Navision) – Aplicare plată după înregistrare
Dynamics NAV (Navision) – Aplicare plată după înregistrare
Pentru urmărirea plăților asociate facturilor și determinarea sumelor rămase de plătit la nivel de document, în Dynamics NAV există un mecanism de aplicare, prin care la momentul înregistrării plății se creează o legătură între documentul de plată și factura care se dorește a fi plătită.
Se poate întâmpla totuși ca, la momentul înregistrării plății, să nu se cunoască exact ce facturi se vor plăti și prin urmare nu se poate crea legătura. Ea însă poate fi creată ulterior, iar în articolul de față vom arăta cum se poate realiza aplicarea după ce s-a înregistrat plata.
Dacă nu vă este familiar modul în care se realizează aplicarea în Dynamics NAV, am discutat în detaliu despre aceasta în articolul: Dynamics NAV (Navision) – urmărire plăți pe factură
Acum, să presupunem că avem un client care a efectuat o plată către noi, dar la momentul înregistrării nu am cunoscut factura la care se aplică și am înregistrat plata fără a o aplica. Pentru aplicarea ulterioară, vom porni de la fișa clientului:
În fișa clientului putem vedea soldul clientului, care este compus din toate documentele deschise. Dacă dăm clic pe suma soldului, se va afișa tabela cu intrările registru client deschise. Intrările deschise sunt toate intrările (facturi, plăți) care nu au fost încă aplicate.
Pentru aplicare plății ne vom poziționa pe linia cu plata și apoi dăm clic pe butonul ”Aplicare intrări”. Se va deschide o fereastră nouă, unde pe antet avem documentul de plată, iar pe linii sunt documentele la care vom realiza aplicarea.
Aplicarea se realizează poziționându-ne pe linia cu factura și dând clic pe butonul ”Setarea ID Aplicare-la”. Cu o plată se pot aplica una sau mai multe facturi, important este ca în final, pe linia din partea de jos a ferestrei care arată sumele aplicate, câmpul ”Sold” să aibă valoarea zero, ceea ce înseamnă că plata a fost aplicată integral.
Pasul final este înregistrarea aplicării, care se va face dând clic pe butonul ”Înregistrare aplicare”. În final, se va afișa și un mesaj care va confirma succesul aplicării.
Revocarea aplicării plății la factură
E posibil ca uneori aplicarea să se înregistreze eronat sau ulterior aplicării să survină informații care să modifice intenția noastră privind aplicarea. În cazul acesta putem realiza revoca aplicarea inițială. Pentru aceasta, pornim tot de la fișa clientului, dar de data aceasta vom da clic pe butonul ”Intrări registru client”, pentru a putea afișa toate intrările registru client, și cele deschise, și cele aplicate.
În tabela intrări registru client ne poziționăm pe linia cu documentul de plată pe care vrem să-l dezaplicăm și dăm clic pe butonul ”Revocare aplicare intrări”:
Se va deschide o fereastră care va arăta legătura între documentul de plată și factura sau facturile aplicate, iar aici dăm clic pe butonul ”Revocare aplicare”.
Va mai apărea un mesaj prin care ne cere să reconfirmăm acțiunea și după aceea documentele se vor redeschide. Pentru reaplicare reluăm procedura descrisă anterior.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!