Dynamics NAV (Navision) - Înregistrare aplicare

Dynamics NAV (Navision) – Aplicare plată după înregistrare

Dynamics NAV (Navision) – Aplicare plată după înregistrare

Pentru urmărirea plăților asociate facturilor și determinarea sumelor rămase de plătit la nivel de document, în Dynamics NAV există un mecanism de aplicare, prin care la momentul înregistrării plății se creează o legătură între documentul de plată și factura  care se dorește a fi plătită.

Se poate întâmpla totuși ca, la momentul înregistrării plății, să nu se cunoască exact ce facturi se vor plăti și prin urmare nu  se poate crea legătura. Ea însă poate fi creată ulterior, iar în articolul de față vom arăta cum se poate realiza aplicarea după ce s-a înregistrat plata.

Dacă nu vă este familiar modul în care se realizează aplicarea în Dynamics NAV, am discutat în detaliu despre aceasta în articolul: Dynamics NAV (Navision) – urmărire plăți pe factură

Acum, să presupunem că avem un client care a efectuat o plată către noi, dar la momentul înregistrării nu am cunoscut factura la care se aplică și am înregistrat plata fără a o aplica. Pentru aplicarea ulterioară, vom porni de la fișa clientului:

Dynamics NAV (Navision) - Fișă client - sold client

În fișa clientului putem vedea soldul clientului, care este compus din toate documentele deschise. Dacă dăm clic pe suma soldului, se va afișa tabela cu intrările registru client deschise. Intrările deschise sunt toate intrările (facturi, plăți) care nu au fost încă aplicate.

Dynamics NAV (Navision) - Intrări deschise client client

Pentru aplicare plății ne vom poziționa pe linia cu plata și apoi dăm clic pe butonul ”Aplicare intrări”. Se va deschide o fereastră nouă, unde pe antet avem documentul de plată, iar pe linii sunt documentele la care vom realiza aplicarea.

Dynamics NAV (Navision) - Înregistrare aplicare

Aplicarea se realizează poziționându-ne pe linia cu factura și dând clic pe  butonul ”Setarea ID Aplicare-la”. Cu o plată se pot aplica una sau mai multe facturi, important este ca în final, pe linia din partea de jos a ferestrei care arată sumele aplicate, câmpul ”Sold” să aibă valoarea zero, ceea ce înseamnă că plata a fost aplicată integral.

Pasul final este înregistrarea aplicării, care se va face dând clic pe butonul ”Înregistrare aplicare”. În final, se va afișa și un mesaj care va confirma succesul aplicării.

Revocarea aplicării plății la factură

E posibil ca uneori aplicarea să se înregistreze eronat sau ulterior aplicării să survină informații care să modifice intenția noastră privind aplicarea. În cazul acesta putem realiza revoca aplicarea inițială. Pentru aceasta, pornim tot de la fișa clientului, dar de data aceasta vom da clic pe butonul ”Intrări registru client”, pentru a putea afișa toate intrările registru client, și cele deschise, și cele aplicate.

Dynamics NAV (Navision) - Intrări registru

În tabela intrări registru client ne poziționăm pe linia cu documentul de plată  pe care vrem să-l dezaplicăm și dăm clic pe butonul ”Revocare aplicare intrări”:

Dynamics NAV (Navision) - Revocare aplicare intrăriSe va deschide o fereastră care va arăta legătura între documentul de plată și factura sau facturile aplicate, iar aici dăm clic pe butonul ”Revocare aplicare”.Dynamics NAV (Navision) - Revocare aplicare intrări-procedura

Va mai apărea un mesaj prin care ne cere să reconfirmăm acțiunea și după aceea documentele se vor redeschide. Pentru reaplicare reluăm procedura descrisă anterior.

Dacă vă interesează  și alte  funcționalități oferite de  sistemul ERP Dynamics NAV (Navision), mai nou denumit Dynamics 365 Business Central, puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns