Explorare funcționalități în Business Central
Explorare funcționalități în Business Central
În cazul în care ați lucrat cu sistemul ERP Dynamics NAV (Navision) și ați făcut deja trecerea la Business Central, cu siguranță ați remarcat noua interfață grafică a aplicației. În articolul Clientul de Web în Business Central am descris principalele elemente ale un pagini de rol, pagina principală care apare când accesați aplicația. Rolurile din Business Central se pliază pe rolurile utilizatorilor din companie (operator comenzi vânzare, director financiar, gestionar depozit etc.) și oferă acces facil la principalele liste, activități și rapoarte specifice rolului. Ce se întâmplă însă dacă avem nevoie să accesăm ceva care nu este cuprins în pagina de rol?
În articolul de față vom răspunde la întrebarea de mai sus. Modalitatea cea mai facilă de a ajunge la ceea ce dorim în Business Central este prin folosirea funcției de căutare. Aceasta exista și în versiunea anterioară de produs – Dynamics NAV, dar acum a fost semnificativ îmbunătățită.
Căutarea se face din pagina de rol, dând clic pe simbolul cu semn de întrebare din dreapta sus. Se va deschide o fereastră în care vom introduce ceea ce dorim să căutăm, iar rezultatele se filtrează în timp real pe măsură ce introducem caractere în fereastra de căutare:
Rezultate căutării sunt structurate pe trei secțiuni:
- Pagina curentă – ce a găsește relevant în pagina curentă (de rol)
- Pagini și activități – ce găsește ca liste și activități posibile
- Rapoarte și analiză – ce găsește ca rapoarte și analize
Din rațiuni de spațiu nu sunt afișate toate rezultatele, dacă vreți să le vedeți pe toate dați clic pe legătura ”Afișare totală” (vezi imagine mai sus) și secțiunea se va extinde, având posibilitatea de a folosi bara de rulare din partea stângă pentru a vedea și celelalte rezultate.
Ce se întâmplă însă dacă nu cunoașteți exact denumirea a ceea doriți să accesați? Pentru aceasta, puteți folosi o altă modalitate de a explora aplicația. Din pagina de rol, dați clic pe butonul cu trei liniuțe:
Se va deschide o pagină care cuprinde legături către toate elementele din pagina de rol. Avantajul este că aici sunt prezentate sub formă de meniuri ce conțin liste, care se pot extinde sau restrânge și sunt ușor de remarcat.
Dacă nu găsiți în pagina de rol ceea ce căutați, dați clic pe butonul ”Explorare globală”. Se va deschide o pagină care conține toate legăturile disponibile în Business Central, structurate pe principalele arii funcționale (similar cu pagina de departamente din Dynamics NAV).
Dacă dați clic pe ”Extindere”, se vor deschide toate legăturile, pe fiecare arie funcțională în parte.
Puteți explora această pagină pentru a găsi ceea ce aveți nevoie, dar și pentru a înțelege mai bine capabilitățile fiecărei arii funcționale în parte.
Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!