Urmărire livrări în Dynamics NAV (Navision)
Urmărire livrări în Dynamics NAV (Navision)
În economia actuală majoritatea companiilor nu mai folosește logistica proprie pentru a livra bunurile vândute, în special când vorbim de vânzare bunurilor online. Iar internetul permite acum ca să putem urmări status-ul fiecărui pachet livrat, prin intermediul platformelor furnizate de către agenții de livrare.
Dynamics NAV (Navision) vine în sprijinul companiilor care livrează bunuri printr-o funcționalitate ce permite definirea agenților de livrare și utilizarea facilităților de urmărire a pachetelor pe care aceștia le furnizează. Vom arăta în acest articol parametrizarea necesară pentru utilizarea funcționalității și cum se realizează urmărirea livrării.
În primul rând, trebuie să definim agenții de livrare. Pentru aceasta, în Dynamics NAV vom urma calea:
Departamente->Vânzări și Marketing->Procesare comenzi->Parametrizare->Agenți de livrare
Se va deschide o listă cu agenții de livrare existenți, și dacă dorim să definim un agent nou trebuie să introducem un cod, un nume și o adresă internet (vezi foto mai sus). De fapt, adresa de internet este elementul cheie, ea va fi va conține ca parametru numărul pachetului livrat (AWB-ul). Pentru a obține formatul corect al adresei de internet, cel mai bine e să-l solicitați agentului de livrare.
Odată parametrizat agentul de livrare, el trebuie asociat pe comanda de vânzare. Să presupunem că avem o comandă de vânzare, iar agentul de livrare a primit pachetul și ne-a furnizat AWB-ul. Pe comanda de vânzare, mergem pe tab-ul ”Facturare și livrare” și selectăm codul agentului de livrare în câmpul ”Agent”, iar în câmpul ”Nr. urmărire pachet” trecem AWB-ul.
Apoi, înregistrăm livrarea în Dynamics NAV. Informația se va regăsi în sistem pe livrarea înregistrată și, dacă vrem să vedem status-ul livrării, vom merge pe livrarea respectivă, pe tab-ul ”Acțiuni” și vom da clic pe butonul ”Urmărire pachete”:
Se va deschide o fereastră în browser-ul web și se va afișa status-ul livrării:
În cazul în care pentru un client folosiți mereu același agent de livrare, puteți să-l selectați în fișa clientului, ca agent de livrare implicit. Pentru aceasta, în fișa clientului vă poziționați pe tab-ul ”Livrare” și în câmpul ”Agent” selectați unul din codurile de agent disponibile:
În felul acesta, ori de câte ori veți realiza un document de vânzare pentru clientul respectiv, codul de agent se va completat automat.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!