Dynamics Business Central (Navision) - Fereastră setări utilizatori

Setări utilizator în Business Central

Setări utilizator în Business Central

Sistemul ERP Dynamics Business Central asigură utilizatorilor un control sporit asupra modului în care aceștia doresc să lucreze în aplicație, iar trendul este ca pe viitor utilizatorii să poată realiza cât mai multe configurări, fără a fi nevoiți să apeleze la un administrator IT. În cazul în care ați lucrat cu versiunea mai veche de produs – Dynamics NAV (Navision), probabil  știți deja că și acolo puteați să configurați unele lucruri – cum ar limba interfeței de lucru sau ziua de lucru, doar că aceste setări nu erau foarte clar grupate. Acum, în Business Central toate aceste setări se găsesc într-un singur loc și în articolul de față vă vom arăta care sunt acestea și ce puteți controla cu ele.

Accesul la setări se face din pagina de rol, dând clic pe iconița în formă de roată dințată situată în partea dreapta sus a paginii. Se va deschide un meniu cu mai multe opțiuni, pe noi ne interesează opțiunea ”Setările mele”.Dynamics Business Central (Navision) - Acces setări utilizatori

Se va deschide pagina cu setările de utilizator:Dynamics Business Central (Navision) - Fereastră setări utilizatori

Aici sunt disponibile următoarele câmpuri:

Rol – în acest câmp puteți selecta pagina de rol implicită, cea care apare prima atunci când accesați Business  Central. Rolurile sunt interfețe create pentru a permite utilizatorilor accesul facil la anumite funcționalități. Există rol pentru operator comenzi de vânzare, pentru contabil-șef, pentru director de aprovizionare etc. Dacă doriți să-l schimbați, dați clic pe butonul cu 3 puncte și se va deschide lista cu rolurile disponibile. Dacă selectați alt rol, după ce dați ”OK”, interfața va reporni automat cu noua pagină de rol.

Companie – aici selectați compania implicită pe care doriți să lucrați. Dacă selectați din listă altă companie, la fel ca la schimbarea rolului, sistemul va reporni și veți accesa noua companie.

Dată de lucru – setați data care se completează automat atunci când introduceți date de înregistrare sau date de document. Valoarea implicită e ziua curentă.

Regiune – setați regiunea (țara) de care aparțineți. E important să setați corect acest câmp, fiindcă influențează modul de afișare a datei, timpului și formatului numeric.

Limbă – setați limba interfeței. Atenție, deși în listă sunt disponibile multe limbi, nu înseamnă că aplicația e tradusă pentru toate acele limbi. Sigur găsiți limba engleză, dar limba română o găsiți doar dacă partenerul de implementare a instalat-o. Kepler Management Systems o oferă în cadrul pachetului de localizare pentru Business Central.

Fus orar – setați fusul orar de care aparțineți

Notificări – Sistemul vă trimite diverse mesaje și avertismente cu privire la diverse situații din sistem. Implicit, primiți toate mesajele posibile, dar puteți modifica ce mesaje vreți să primiți, dezactivând unele dintre ele. În imaginea de mai jos am încadrat cu roșu notificarea prin care suntem informați, atunci când vrem să creăm documente de vânzare pentru un client, că are deja documente cu scadența depășită.

Dynamics Business Central (Navision) - Notificări utilizatori

Sfaturi utile – atunci când realizați anumite acțiuni în sistem (de exemplu, întocmiți o comandă de vânzare), sistemul vă afișează informații care să vă ajute în ceea ce vreți să realizați și care vă sugerează un anumit flux de operare. E bine să lăsați acest câmp activat, cel puțin până vă familiarizați mai bine cu Business Central.

Dacă vă interesează funcționalitățile sistemului ERP  Dynamics 365 Business Central, precum și cele din versiunile mai vechi de produs – Dynamics NAV (Navision), puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, cu informații utile despre ERP și sisteme informatice pentru afaceri, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?