Dynamics Business Central (Navision) -Zonă acțiuni

Clientul de Web în Business Central

Clientul de Web în Business Central

Sistemul ERP Dynamics 365 Business Central este continuatorul de facto a ceea ce înainte era cunoscut sub denumirea de Dynamics NAV (Navision). Din punct de vedere funcțional, tot ceea ce există în Dynamics NAV este prezent și în Business Central. Totuși, schimbarea numelui soluției (care s-a produs în 2018) nu este doar o simplă acțiune de rebranding, ci reflectă o realitate mai profundă, anume cea a orientării către Cloud.

Lucrul în Cloud presupune accesabilitate universală, iar asta nu se poate realiza în ziua de azi decât prin intermediul unui client Web, adică printr-un browser, cum ar fi Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla sau Safari. Dacă sunteți încă utilizator de Dynamics NAV, cu siguranță  că în cazul unui viitor upgrade de la Dynamics NAV la Business Central veți remarca diferența de interfață grafică. De la o interfață care arată așa:

Dynamics NAV (Navision) - Centru de rol vânzări

Veți ajunge la o interfață care arată așa:Dynamics Business Central (Navision) - Interfața Web

După cum puteți vedea, diferențele sunt semnificative.

În continuare, vom prezenta cele mai importante elemente ale acestei noi interfețe, pentru ca  să puteți face cât mai ușor tranziția de la vechea interfață (numită clientul de Windows)  la cea nouă (clientul de Web).

În primul rând, trebuie însă să subliniem continuitatea. Atât în Dynamics NAV, cât și în Business Central interfața este particularizată pentru un anumit rol al utilizatorului în cadrul companiei (operator vânzare, contabil, business manager etc). Diferența este că în Business Central rolul devine semnificativ mai important, se pot efectua din pagina de rol mai multe acțiuni și, în general, se pornește de la premisa că utilizatorul va efectua mai toate activitățile fără a fi nevoie să părăsească această pagină. Să prezentăm însă principale elemente ale unei pagini de rol:

În partea de sus a paginii  avem meniurile, iar dacă dăm clic pe săgețica unui element din meniu, apar submeniuri.

Dynamics Business Central (Navision) - Meniu și submeniu

Dacă dorim  ca submeniurile să apară permanent  în bara de navigare, avem în partea dreaptă un  simbol cu aspect de piuneză, pe care dacă dăm clic vom fixa submeniurile.

Dacă poziționați cursorul în dreptul unui element din submeniu, apare o scurtă explicație despre ce puteți realiza cu respectivul element:Dynamics Business Central (Navision) - Explicații jurnale articole

Iar dacă dați clic pe elementul din submeniu va deschide lista asociată meniului.Dynamics Business Central (Navision) -Listă articole

Sub zona de meniuri, în partea dreaptă se află cea de acțiuni. Aici sunt legături către cel mai des utilizate acțiuni, potrivit rolului în care vă aflați. Semnul ”+” din fața legăturilor indică crearea unui document nou: ofertă, factură, comandă etc.Dynamics Business Central (Navision) -Zonă acțiuni

Mai jos de zona acțiunilor se află zona de activități, care ne prezintă sub forma unor indicații numerice documentele aflate în lucru, în diferite stadii de procesare.

Dynamics Business Central (Navision) -Zona de activități

Dacă dați clic în dreptul fiecărui pătrat colorat, se va deschide lista cu documentele indicate.

Tot în zona activităților mai avem și indicații  ce țin de partea administrare și comunicare: taskuri utilizatori, emailuri primite și trimise, documente aflate în curs de aprobare, foi de timp etc.Dynamics Business Central (Navision) -Zonă activități - administrativ

În final, în josul paginii de rol, avem o zonă de detalii în care, funcție de pagina de rol pe care ne aflăm apar diverse informații. În imaginea de mai jos avem o listă cu clienții de care se ocupă utilizatorul și un grafic privind stadiul livrării comenzilor de vânzare

Dynamics Business Central (Navision) - Zonă Detalii rol vânzare

 

Am prezentat până acum tot ce se poate accesa din pagina de rol a utilizatorului. Totuși, uneori e nevoie să accesăm liste, rapoarte, funcționalități care nu se regăsesc în pagina de rol (nu există legături către acestea). Cum procedăm?  Vă vom arăta într-un alt articol cum putem face asta și vom continua prezentarea a ceea ce aduce nou și util noua interfață grafică din Business Central.

Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] Central, cu siguranță ați remarcat noua interfață grafică a aplicației. În articolul Clientul de Web în Business Central am descris principalele elemente ale un pagini de rol, pagina principală care apare când […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns