dynamics-nav-navision-centrul-de-roluri

Dynamics NAV (Navision) – Centrul de Roluri

Dynamics NAV (Navision)  – Centrul de Roluri

Începând cu versiunea Dynamics NAV 2009, a fost disponibilă pentru utilizatori o nouă interfață de lucru, numită RTC (Role Tailored Client). Această interfață a fost concepută ca să ușureze munca, astfel că funcționalitățile și informația care apar în interfață pot fi configurate potrivit rolului pe care utilizatorul îl ocupă în cadrul companiei.

Dacă, de exemplu, utilizatorul este director de vânzări, este firesc ca el să vadă mai înainte de toate comenzile de vânzări, grafice cu performanța agenților de vânzări, liste cu cei mai importanți clienți etc., și să nu vadă comenzile de aprovizionare sau rapoartele contabile.

În cadrul interfeței RTC un rol esențial îl ocupă Centrul de Roluri. Acesta este pagina implicită care se deschide când un utilizator accesează Dynamics NAV (Navision) și  conține acele informații de care utilizatorul are nevoie în realizarea activităților sale curente.

Dynamics NAV (Navision) vine cu o serie predefinită de Centre de Roluri, în cadrul implementării este datoria consultantului să asocieze fiecărui utilizator Centrul de Roluri adecvat acestuia.

Conținutul Centrului de Roluri

Un Centru de Roluri este construit modular, din părți ce pot fi adăugate, editate și așezate în pagină.  Modulele ce se pot regăsi în cadrul unui Centru de Roluri sunt:

Activități – conțin stive de documente, cunoscute ca indici. Atunci când se dă click pe un indiciu, se deschide o listă sau un jurnal.

Diagrame – pot conține unul sau mai multe grafice ce afișează informații relevante  pentru utilizator. Informația se poate vedea și textual, poziționând cursorul mouse-ului pe o parte din grafic.

dynamics-nav-navision-diagrama-comenzi-vanzare

Notificările – arată note pe care colegii  le-au trimis utilizatorului. Dând  click pe o notă, se poate deschide documentul asociat notei.

Liste –  sunt liste cu clienți, furnizori, articole. Puteți decide ce elemente vor fi incluse în aceste liste. Listele furnizează un acces rapid la fișele de client, furnizor sau articol.

Inbox Rapoarte – este o listă cu rapoartele au fost programate pentru rulare. Începând cu versiunea Dynamics NAV 2015, e posibilă programarea rulării unor rapoarte la o anumită oră, iar raportul rezultat poate fi trimis la imprimantă sau salvat în format Pdf, Word sau Excel.

Particularizare Centru de Roluri

Puteți stabili ce elemente să vi se afișeze în Centrul de Roluri, precum și ordinea în care acestea pot apărea. Pentru aceasta selectați din meniul principal  opțiunea Particularizare-> Particularizare acestă pagină

Se va deschide o fereastră (vezi foto) unde veți putea edita și poziționa modulele care vor apărea în  Centrul de Roluri.

dynamics-nav-navision-fereastra-particularizare-centrul-de-roluri

 

Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] și rapoartele pe care aceștia le folosesc. Accesul prin intermediul rolurilor (RTC) a contribuit astfel la creșterea productivității […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns