Anulare livrări în Dynamics NAV (Navision)
Anulare livrări în Dynamics NAV (Navision)
Companiile care comercializează stocuri trebuie să se asigure că au un proces de livrare bine organizat. În sistemul ERP Dynamics NAV livrările se realizează din comanda de vânzare, care permite înregistrarea acestora de o manieră flexibilă, fiind posibile dintr-o comandă livrări multiple sau livrări parțiale. La un volum mare de lucru însă, cu siguranță vor apărea erori în înregistrarea livrărilor, din varii motive: erori la introducerea datelor, corecții de ultimă oră venite din partea clienților etc.
Pentru astfel de situații în Dynamics NAV există posibilitatea de a anula o livrare de articol, iar în articolul de față vă vom arăta cum se poate face acest lucru. Trebuie subliniat însă că anularea livrării funcționează doar atunci când livrarea nu a fost și facturată. Dacă a fost facturată, atunci corecția se va realiza prin înregistrarea unei comenzi de retur sau a unei note de credit.
Să pornim de la un exemplu; presupunem că avem o comandă de vânzare, iar pe comandă avem două articole, 10 bucăți din articolul cu cod ”ART-0150” și 7 bucăți din articolul ”ART-0156”. Din totalul de livrat posibil pe comandă, ne propunem să facem o livrare parțială de 3 bucăți pentru articolul ”ART-0150”, respectiv 4 bucăți pentru ART-0156” (vezi foto).
Înregistrăm livrarea, dând clic pe butonul ”Înregistrare” și selectând din fereastra de înregistrare opțiunea ”Livrare”
Acum, să presupunem că dorim să anulăm, din livrarea deja înregistrată, cele 3 bucăți din articolul ”ART-0150”. Pentru aceasta, din comanda de vânzare accesăm livrarea înregistrată, dând clic pe butonul ”Livrări”, iar din lista de livrări înregistrare dând clic pe butonul de ”Vizualizare”.
Se va deschide fereastra cu livrarea înregistrată. Ne poziționăm pe linia cu articolul a cărui livrare dorim să o anulăm, apoi dăm clic pe butonul ”Funcții” și alegem opțiunea ”Anulare livrare”.
În livrarea înregistrată sistemul va genera o linie cu cantitate negativă de articol, care să anuleze cantitatea inițială de articol. De subliniat faptul că în Dynamics NAV (Navision) niciodată nu se realizează o corecție prin ștergerea datelor, ci prin înregistrarea unor tranzacții de corecție.
Dacă revenim pe comanda de vânzare, vom vedea că anularea livrării va restabili starea inițială pentru ”ART-0150”, anume faptul că se pot livra din comandă 10 bucăți, în vreme ce pentru articolul ”ART-0156” linia va arăta faptul că au fost deja livrate 4 bucăți.
În acest articol ne-am fost concentrat pe un aspect singular al procesului de vânzare, dar dacă vă interesează o imagine de ansamblu asupra modului de realizare a vânzărilor în Dynamics NAV, vă recomandăm articolul Fluxuri și documente de vânzare în Dynamics NAV
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!