Dynamics NAV (Navision) – raport Top 10 clienți
Dynamics NAV (Navision) – raport Top 10 clienți
Atunci când se realizează o implementare de sistem ERP, de obicei analiza de business se concentrează pe posibilitatea înregistrării diverselor tranzacții în sistem și pe fluxul documentelor operaționale. Partea de raportare este și ea luată în considerare, dar cerințele se rezolvă în bună măsură prin analiza rapoartelor pe care clientul le folosea în vechiul sistem; dacă există un raport echivalent în Dynamics NAV se va folosi acesta, dacă nu, se va crea un raport nou.
E însă greu de crezut că o analiză de implementare, oricât de bine realizată și laborioasă ar fi, va reuși să determine toate nevoile de raportare prezente și viitoare, iar timpul nu permite prezentarea tuturor rapoartelor care sunt deja în sistem. Totuși, dacă la un moment dat veți avea nevoie să obțineți din sistemul ERP o informație, e foarte posibil ca aceasta să fie deja disponibilă în vreunul din rapoartele standard Dynamics NAV.
De exemplu, poate doriți să obțineți o listă cu clienții companiei care au realizat cel mai mare volum de vânzări. Pentru aceasta, există în Dynamics NAV un raport dedicat numit ”Client – lista top 10”, iar în continuare vă vom arăta de unde și cum să îl rulați.
Pentru a accesa raportul urmăm calea: Departamente->Management Financiar->Creanțe->Client Lista top 10
Se va deschide o fereastră cu opțiuni în ce privește raportul, dintre care cea mai importantă este cea privind perioada de rularea a raportului. Putem stabili și numărul de clienți care vor apărea în top, deci nu trebuie să fie neapărat zece.
După ce selectăm opțiunile, dacă dăm clic pe butonul ”Previzualizare” se va afișa raportul:
În partea de jos a raportului se pot vizualiza datele în format grafic:
În cazul în care vreți să faceți prelucrări asupra raportului sau vă este mai comod să lucrați în altă aplicație, nu uitați că aveți opțiunea să exportați raportul în mai multe formate (Excel, Word, PDF).
Acesta este un raport relativ simplu de înțeles și rulat, dar există în Dynamics NAV rapoarte semnificativ mai sofisticate, cu mai multe opțiuni. Așa cum ziceam și la începutul acestui articol, în cadrul procesului de implementare, în special datorită constrângerilor de timp, consultanții nu vă pot prezenta toate rapoartele pe care le oferă sistemul și tocmai de aceea, în articole viitoare, vom face un efort de a vă prezenta și alte rapoarte standard din Dynamics NAV.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!