Dynamics NAV (Navision) - Fișă articol service

Creare automată articole service în Dynamics NAV (Navision)

Creare automată articole service în Dynamics NAV (Navision)

Sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV are un modul dedicat pentru a asigura suport în desfășurarea activităților de service, fie pentru produsele proprii, fie pentru cele provenind de la terți, cele pe care nu le vinde compania. Dacă vă aflați în prima situație, adică vindeți niște produse și aveți nevoie ca ulterior să le asigurați service, în cadrul garanției și post-garanție, atunci cu siguranță vă va interesa o funcționalitate prin care, la vânzarea unui articol, în Dynamics NAV se va crea automat și o fișă de articol service.

În articolul de față vă vom arăta ce configurări trebuie să faceți pentru ca acest lucru să se întâmple. Să pornim de la un caz ipotetic. Vrem să punem în vânzare un ventilator industrial de mare capacitate pentru care, pe lângă garanția obișnuită, oferim și activități de mentenanță post-garanție. Asta înseamnă că vom avea nevoie, la un moment dat, să înregistrăm în Dynamics NAV (Navision) activități de service, ceea ce presupune și crearea unei fișe de articol service pentru fiecare ventilator vândut.

Pentru crearea automată a fișelor de service, mai întâi va trebui să creăm o  grupă de articol service. Accesăm lista grupelor de articol service în Dynamics NAV parcurgând calea: Departamente->Service->Administrare->Grupe Articol Service

Se va deschide lista, completăm o linie cu un cod, o descriere și, esențial, bifăm câmpul ”Creare articol service”:Dynamics NAV (Navision) - Grupa articol service

După ce facem acest lucru, mergem pe fișa articolului pe care vrem să-l vindem (ventilatorul industrial), iar pe tab-ul ”Stocuri” selectăm grupa de articol service nou creată în câmpul ”Grupă articol service”:

Dynamics NAV (Navision) - Selectare grupa articol service pe fisa artico

Tot pe fișa articolului, pe tab-ul  ”Cod urmărire articol” selectăm un  cod de urmărire articol  pentru a avea o urmărire pe număr serial, cu calcul al datei de garanție.

Dynamics NAV (Navision) - Selectare cod urmărire articol

Am descris  în articolul Urmărire garanție articol în Dynamics NAV cum se definesc codurile de urmărire pentru numere seriale și cum se operează acestea la vânzarea de articol, și de aceea nu vom insista asupra acestor aspecte.

În cazul de față se operează cum am relatat în articolul menționat mai sus. Presupunem că am vândut deja un articol –  mai jos vedem factura înregistrată și numărul serial care identifică în mod unic articolul.

Dynamics NAV (Navision) - Factură vânzare înreg. cu număr serial

Mergem în modulul de service și accesăm lista articolelor de  service, parcurgând calea: Departamente->Service->Procesare comenzi->Articole service

Dynamics NAV (Navision) -Cale listă articole service

Din lista articolelor de service deschidem fișa ultimului articol  de service creat și vom vedea că a preluat informația din articolul vândut, inclusiv numărul serial .

Dynamics NAV (Navision) - Articol service cu număr serial

Probabil vă va lua ceva timp până vă veți familiariza cu toate funcționalitățile modulului de service din Dynamics NAV,  dar crearea automată de articole service se poate realiza ușor. Dacă vă hotărâți să gestionați service-ul articolelor pe care le vindeți, ar fi primul pas pe care ar trebui să-l faceți.

Dacă vă interesează  și alte  funcționalități oferite de  sistemul ERP Dynamics NAV (Navision), mai nou denumit Dynamics 365 Business Central, puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?