Declaratia 406 SAF-T

Declarația 406 (SAF-T) pentru Business Central și Dynamics NAV (Navision)

Declarația 406 (SAF-T) pentru Business Central și Dynamics NAV (Navision)

Raportarea Declarației 406, însoțită de fișierul standard de control fiscal (SAF-T), este obligatorie pentru marii contribuabili începând cu data de 1 ianuarie 2022, urmând ca treptat să devină obligatorie și pentru celelalte categorii de contribuabili. Fișierul standard de control fiscal (SAF-T) se depune electronic, în format XML și include informații ample referitoare la datele financiar-contabile ale firmei, care trebuie extrase din sistemul informatic de gestiune al acesteia.

Soluția Kepler Management Systems pentru generarea fișierului (sau fișierelor SAF-T) din sistemul ERP Dynamics 365 Business Central sau Dynamics NAV ajută companiile să realizeze cu ușurință noua obligație de raportare, de departe cea mai complexă dintre toate raportările cerute de către ANAF. Soluția Kepler poate fi utilizată de orice companie care folosește Dynamics NAV de la versiunile 2009 la 2018, sau Business Central V14 – V20.

Declarația SAF-T este o declarație care conține un număr mare de informații și, dincolo de complexitatea dezvoltării în sine, este necesară o parametrizare adecvată a sistemului, incluzând configurări atât în planul de conturi, cât și în parametrizarea TVA-ului, în fișele de partener, de articole, conturi bancare, etc.

Un pas important, preliminar transmiterii declarației către ANAF, îl reprezintă validarea datelor. Trebuie știut că verificarea datelor din  fișierul XML, prin validarea în programul ”DUKIntegrator” furnizat de către ANAF, nu este suficientă pentru a considera datele corecte. DUKIntegrator verifică doar structura XML-ului, însă nu poate valida faptul că valorile prezentate sunt corecte, ci doar conforme cu formatul cerut. De aceea, Kepler a dezvoltat și instrumente ajutătoare, care facilitează verificarea datelor prin extragerea acestora din XML pe secțiuni, în format CSV, utilizabil în Excel.

În cazul în care trebuie să depuneți această declarație, e bine să o instalați din timp pe sistemul ERP, pentru a avea suficient timp la dispoziție pentru a realiza parametrizările și eventualele completări ale datelor care lipsesc din sistem și care sunt cerute în mod obligatoriu de noua raportare.

Având în vedere volumul mare de date care se generează la generarea declarației, un factor critic este timpul de rulare. Programele Kepler sunt concepute pentru o execuție optimizată, astfel încât rularea chiar și pe cele mai mari baze de date să dureze doar câteva minute.

Nu în ultimul rând, programele Kepler permit generarea declarației pe secțiuni conform cu definiția acestora din documentația ANAF și includ instrumente adiționale de administrare a operațiunilor și de verificare a datelor din fișierele XML generate, comparativ cu alte rapoarte cunoscute (balanțe, jurnale, etc.)

Implementarea soluției Kepler pentru crearea fișierelor SAF-T asigură companiilor mai multe beneficii:

  • Crearea fișierelor XML se face într-un singur pas, direct din sistemul ERP, fără manipulări intermediare asupra datelor și fără a fi nevoie de utilizarea altor aplicații.
  • Modul de extracție a datelor și de creare a fișierelor XML garantează că datele nu sunt alterate în acest proces, iar fișierele XML reflectă corect situația din sistemul ERP.
  • Procesul este simplu, rapid și se poate relua de câte ori este nevoie.
  • Instrumentele adiționale permit controlul procesului și verificarea datelor înainte de depunere.
  • Aplicația este ușor de folosit, iar efortul dvs. în cursul implementării este minim, instalarea și majoritatea configurărilor fiind făcute de echipa Kepler.
  • Dacă optați pentru programul de mentenanță veți beneficia de toate actualizările necesare, în cazul în care ANAF va mai face modificări ale specificațiilor, pe durata perioadei contractuale.

Dacă aveți nevoie de această declarație pentru sistemul dumneavoastră, Dynamics Business Central sau Dynamics NAV (Navision) sau doriți să să aflați mai multe detalii, nu ezitați să ne contactați!

Iar dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns