Avertismente credit și scadență depășită la vânzare în Dynamics NAV (Navision)
Avertismente credit și scadență depășită la vânzare în Dynamics NAV (Navision)
În procesul de vânzare al companiilor apare relativ des situația unor clienți răi-platnici sau a unor clienți a căror credibilitate nu este încă pe deplin stabilită, iar pe cale de consecință apar probleme în ce privește încasarea creanțelor. În aceste condiții, existența unor instrumente de control care să preîntâmpine astfel de fenomene este binevenită.
Sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV (Navision) vine în ajutorul companiilor prin intermediul unei funcționalități care permite emiterea de avertismente privind clienții care au scadența depășită și clienții care depășesc un anumit plafon de credit comercial.
În continuare, vom arăta cum funcționează aceste avertismente. Mai întâi, ele trebuie activate în cadrul modulului de ”Vânzări și Marketing”. Pentru aceasta, în Dynamics NAV se accesează calea:
Departamente->Vânzări și Marketing->Parametrizare->Parametrizare vânzare și creanțe
În fereastra de ”Parametrizări vânzări și creanțe”, pe tab-ul ”General”, există câmpul ”Avertismente credit” unde puteți selecta una din opțiuni – vezi foto:
Vom seta opțiunea ”Ambele avertismente”, ca să includem atât pe cel pentru sold scadent, cât și pe cel pentru limita de credit.
Limita de credit se stabilește la nivelul fiecărui client, în fișa acestuia, și reprezintă valoarea maximă a soldului comercial pentru clientul respectiv. De exemplu, pentru clientul de mai jos am setat o limită de credit de 5000 de RON.
Avertismentul privind scadența depășită
Acest tip de avertisment apare atunci când se creează un document nou de vânzare pentru un client, dar acesta are facturi neplătite al căror termen de scadență a fost depășit.
Utilizatorului care întocmește documentul de vânzare îi apare o notificare în format restrâns – vezi foto mai sus, dar dacă dă clic pe link-ul ”Detalii” se poate vedea suma care are scadența depășită.
Avertismentul privind limita de credit
Acest avertisment apare când, la întocmirea unui document de vânzare, valoarea liniilor din documentul de vânzare plus soldul comercial anterior depășesc limita de credit stabilită. De exemplu, în imaginea de mai jos se poate vedea o comandă de vânzare în valoare de 14.518 RON.
Având în vedere că pentru acest client am setat o limită de credit de 5000 de RON, Dynamics NAV (Navision) va notifica utilizatorul privind depășirea limitei de credit.
De remarcat că avertismentele prezentate sunt doar avertismente, adică nu blochează realizarea documentului. Pentru stabilirea unor politici mai restrictive privind documentele de vânzare se poate folosi funcționalitatea de fluxuri de aprobare, prin care se pot configura, la nivel de utilizator plafoane privind valoarea unor documente de vânzare ce pot fi operate. Pentru mai multe detalii, vă recomandăm articolul: Fluxuri de lucru și aprobări în Dynamics NAV
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!