Şabloane Date Master în Dynamics NAV
Şabloane Date Master în Dynamics NAV
În Dynamics NAV există posibilitatea eficientizării creării clienţilor, furnizorilor şi articolelor prin utilizarea unor şabloane (numite Şabloane Master) cu informaţii predefinite. Folosirea lor asigură astfel o productivitate mai mare la introducerea datelor, dar şi o siguranţă privind corectitudinea acestora.
În continuare, vă vom prezenta modul de configurare al acestei funcţionalităţi, folosind un exemplu din practica curentă privind definirea şi gruparea clienţilor în Dynamics NAV (Navision).
Atunci când se realizează implementarea sistemului Dynamics NAV în cursul analizei de business se stabileşte şi modul în care clientul doreşte să-şi grupeze clienţii, în funcţie de propriile criterii de analiză şi raportare. Atunci când se ţine cont şi de tratamentul vamal şi fiscal aplicat tranzacţiilor clienţilor, o clasificare frecventă este clasificarea după criteriul teritorial: clienţi interni (din România), clienţi din Uniunea Europeană şi clienţi din afara Uniunii Europene.
În aceste condiţii, la definirea unui client este necesară alocarea unor grupe de înregistrare diferite, funcţie de apartenenţa clientului la una din categoriile de mai sus, iar alocarea acestor informaţii care sunt mereu aceleaşi pentru fiecare categorie se poate eficientiza prin intermediul Şabloanelor Master.
Şabloanele Master se accesează în Dynamics NAV utilizând calea:
Departamente->Administrare->Parametrizare aplicație->General->Parametrizare Șabloane Master
Pentru cazul discutat de față, e necesar să definim trei șabloane cu date asociate clienților din categoriile discutate mai sus. În imagine avem un șablon folosit pentru definirea clienților interni.
Atunci când definim un șablon, avem o formă de tip antet/linii. În antetul formei definim:
- codul șablonului
- o descriere a șablonului
- tabela pe care dorim să folosim șablonul (se selectează din lista cu tabele disponibile)
În liniile formei definim toate câmpurile care se vor completa automat la selectarea șablonului. În cazul prezent, acestea sunt grupele de înregistrare care fac legătura cu contabilitatea și codul de țară.
Odată definite șabloanele, atunci când utilizatorul va crea o fișă nouă de client, el va avea posibilitatea să aleagă dintre șabloanele de date existente și funcție de alegerea făcută, fișa va se va completa cu datele definite în șablon.
Așa cum am mai menționat, șabloanele se pot folosi în mod standard doar pentru definirea clienților, furnizorilor și articolelor, dar cu un mic efort de customizare ele pot fi extinse și pentru alte tipuri de entități: mijloace fixe, conturi contabile, conturi bancare, resurse etc.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!