Activități automatizate în Dynamics NAV

În  lucrul cu un sistem ERP există situații când este necesar să se desfășoare anumite activități recurente și care, în principiu, nu au nevoie de un feedback din partea utilizatorului. Pentru astfel de situații în Dynamics NAV există funcționalitatea numită ”Coadă Lucrări”, care face posibilă declanșarea unei activități  la un moment dat  în condițiile specificate de către utilizator.

Funcționalitatea permite stabilirea unei politici de recurență și, pe lângă faptul că economisește timpul de lucru al utilizatorului, rezolvă și problema supraîncărcării sistemului, fiindcă sunt activități ce pot consuma resursele serverului și încetini viteza de lucru.  Astfel de activități pot fi programate a fi rulate în afara orelor normale de lucru, de obicei pe timpul nopții. Funcționalitatea poate fi folosită pentru:

  • Importul automat al cursurilor de schimb valutar
  • Rularea unor rapoarte  periodice
  • Înregistrarea, în fundal, a documentelor de cumpărare și vânzare (pentru minimizarea timpului de operare)
  • Trimiterea automată de email-uri sau jurnalizarea email-urilor
  • Sincronizări de date cu Office 365
  • Integrări cu alte sisteme, care necesită import/export de date

Configurarea unor astfel de activități automatizate se face prin crearea pentru fiecare tip de activitate a unei intrări de coadă lucrări. Aceasta se accesează în Dynamics NAV (Navision) pe calea:

Departmente -> Administrare ->Parametrizare aplicaţie ->Parametrizare coadă lucrări ->Intrări Coadă Lucrări

În imaginea de mai jos puteți vedea o fișă de intrare coadă lucrări parametrizată pentru importul cursurilor de schimb valutar de pe site-ul BNR.

Dynamics NAV - Fisa Coadă Lucrări

Când se parametrizează o intrare coadă lucrări se specifică:

  • Codul sau raportul care se vor executa
  • Descrierea activității de automatizat
  • O dată de pornire/oprire a activității
  • Recurența: în ce zile ale săptămânii se execută activitatea și între ce ore
  • Număr de reîncercări în cazul producerii unei erori
  • O adresă de email pentru a notifica utilizatorul în cazul unei erori de rulare

Odată parametrizată, o intrare coadă lucrări trebuie pornită și  apoi va rula în fundal, conform parametrizării.  Monitorizarea  diferitelor intrări de coadă lucrări, se face în fereastra ”Intrări Coadă Lucrări”, unde se poate vedea un istoric detaliat al acestora.

Dynamics NAV Intrari Coada Lucrare

Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns