Înregistrare consumuri interne de stocuri în Dynamics NAV (Navision)
Înregistrare consumuri interne de stocuri în Dynamics NAV (Navision)
Companiile folosesc stocurile în principal pentru producție ca materii prime, sau pentru vânzare ca mărfuri. Există însă și consumuri pentru diverse nevoi ale companiei, cum ar fi cele cu piesele de schimb, combustibil, alte materiale consumabile etc.
Pentru acest gen de consumuri de stocuri în sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV (Navision) se poate folosi o funcționalitate numită ”Consumuri interne”. Funcționalitatea nu este standard Dynamics NAV, face parte din pachetul de Localizare Dynamics NAV (Navision) furnizat de către Kepler Management Systems. Dar chiar dacă nu aveți o implementare de Dynamics NAV de la Kepler, e destul de probabil să fie prezentă și la dumnevoastră, în cazul în care aveți o implementare localizată.
În continuare, vom arăta cum se înregistrează aceste consumuri interne și cum se tipărește bonul de consum. Operarea se face într-o formă dedicată, care se accesează urmând calea:
Departament->Depozit->Stocuri->Consumuri interne
Se dă clic și se va deschide lista cu consumurile interne, iar de aici să dă clic pe butonul ”Nouă” din meniu. Se va deschide o fișă goală de consum intern, care va arăta precum în imaginea de mai jos:
Pe antet avem de completat:
Nr. – este un număr temporar al bonului de consum, se alocă implicit dintr-o serie alocată atunci când dăm clic în formă oriunde în afara câmpului respectiv;
Cod locație – se selectează locația din care se scot articolele;
Referința dvs – aici se trece o explicație privind motivul pentru care se consumă articolele;
Dată înregistrare – se trece data când are loc consumul;
Data documentului – în cazul de față este identică cu data de înregistrare, dar în principiu data de înregistrare și data documentului pot fi diferite;
Nr. document extern – aici se poate trece un alt număr de document decât cel care va fi alocat automat la înregistrare;
Centre de cost (dimensiunile globale) – în exemplul ilustrat avem două centre de cost, cod produs și tipuri venit, dar denumirea lor diferă funcție de implementare, fiecare companie își parametrizează propriile centre de cost. Pentru mai multe detalii privind centrele de cost, vă recomandăm articolul: Parametrizare dimensiuni (centre de cost) în Dynamics NAV
Pe linii avem:
Nr. – se va selecta articolul consumat;
Descriere – se propune implicit descrierea din fișa articolului, dar poate fi modificată dacă e cazul;
Grupă înregistrare – vine implicit din fișa articolului;
Gr. înreg. contab. produse – vine implicit din fișa articolului;
Cod locație – se preia informația completată de pe antet;
Cod unitate de măsură – vine implicit de pe fișa articolului, dar se poate modifica dacă e cazul;
Cantitate – se va trece cantitatea consumată;
Intrare articol Aplicare-la – putem selecta intrarea de articol care se consumă. Selectarea are relevanță asupra calcului costului dării în consum. Dacă lăsăm necompletat, se va face aplicare conform FIFO.
În final va rezulta o fișă de consum intern care ar putea arăta așa:
Se dă clic pe butonul ”Înregistrare”, va apărea un mesaj de confirmare al acțiunii, iar apoi bonul de consum va fi înregistrat și descărcarea de stoc realizată.
Pentru tipărirea bonului de consum, se va accesa lista de ”Consumuri interne înregistrate”, care se găsește pe aceeași pagină cu cea de ”Consumuri interne”. Imprimarea bonului de consum se poate realiza fie direct din listă, fie intrând pe fișa de consum intern:
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!