Definire și utilizare metode de plată în Dynamics NAV (Navision)
Definire și utilizare metode de plată în Dynamics NAV (Navision)
Pentru a-și putea achita obligațiile care apar în urma relațiilor comerciale, companiile și persoanele fizice apelează la diverse metode de plată: ordin de plată, numerar, carduri, cecuri și bilete la ordin etc. Sistemul ERP Dynamics NAV permite definirea mai multor metode de plată și realizarea unei legături între aceste metode și conturi bancare sau contabile, astfel încât prin asignarea lor pe fișele de client sau de furnizor să se ofere un plus de informație pe tranzacție sau să se înregistreze tranzacții de plată concomitent cu înregistrarea facturilor.
În articolul de față vom arăta cum să configurați și să utilizați metodele de plată în Dynamics NAV (Navision). Mai întâi, vom urma calea:
Departamente->Administrare->Parametrizare aplicație->Management Financiar->Financiar->Metode de plată
Se va deschide o fereastră în care putem completa pe linii metodele de plată. Acestea conțin, în primul rând, un cod și o descriere.
Suplimentar, putem adăuga unei metode de plată un cont contabil sau cont bancar, completând câmpurile ”Tip cont corespondent” și ”Nr cont corespondent”. Mai există și alte câmpuri care se pot completa în linia cu metoda de plată și care în final pot genera procese de plată/încasare specializate (cum ar fi sistemul SEPA Direct Debit), dar despre acestea vom discuta în articole viitoare.
După ce am definit metodele de plată, le putem seta pe fișele de furnizor sau de client, astfel încât la generarea documentelor de cumpărare sau de vânzare să vină automat pe documentele respective. În felul acesta vom putea cunoaște cu ce tip de instrument de plată se va închide fiecare document, ceea ce permite diverse analize și posibile optimizări ale fluxurilor de trezorerie.
În imaginea de mai sus am asignat unui furnizor, pe tab-ul ”Plăți” metoda de plată ”Cash”, căreia la definire i-am asociat contul bancar de casă. Putem face acest lucru când știm, de pildă, că de la furnizorul respectiv achiziționăm mereu produse de valoare mică și plătim întotdeauna cash.
Astfel că, dacă facem acum o factură de cumpărare pe furnizorul respectiv, metoda de plată ”Cash” va apărea pe antetul facturii (dacă intervine o excepție de la regulă, o putem totuși modifica pe document).
În final, dacă înregistrăm factura, vom putea vedea în intrările contabile că factura a fost și achitată prin contul bancar de casă asociat metodei de plată (vezi liniile marcate cu roșu din imaginea de mai jos).
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!