Definire locații implicite la cumpărare și vânzare în Dynamics NAV (Navision)
Definire locații implicite la cumpărare și vânzare în Dynamics NAV (Navision)
Sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV oferă companiilor care tranzacționează stocuri posibilitatea de a a gestiona mai multe locații. În general, companiile au un depozit central – cel mai important, și alte depozite mai mici, distribuite în teritoriu. Furnizorii și clienții companiei sunt și ei dispersați în teritoriu și e firesc ca unii dintre ei să lucreze doar cu anumite depozite ale companiei.
Pentru a ușura operarea documentelor de cumpărare și de vânzare, există posibilitatea de a defini în Dynamics NAV (Navision) o politică privind locațiile implicite, la nivel general și la nivel de furnizor sau client.
Mai întâi, putem defini o locație generală, care va apărea pe orice document de cumpărare sau de vânzare – putem alege să fie depozitul central al companiei sau locația care este cel mai des utilizată în tranzacțiile cu terții. Pentru aceasta, accesăm calea:
Departamente->Administrare->Parametrizare aplicație->General->Informații companie
În pagina ”Informații companie”, pe tab-ul ”Livrare” putem selecta codul locației implicite în câmpul ”Cod locație”.
Așa cum spuneam, aceasta va apărea ca locație implicită ori de câte ori vom completa un document de cumpărare sau de vânzare care conține pe linii articole. În exemplul de mai jos avem o comandă de cumpărare :
Dacă însă știm că furnizorul ne livrează mereu în altă locație decât cea setată ca implicită în ”Informații companie”, putem seta pe fișa acestuia acea locație. Pentru aceasta, vom accesa fișa furnizorului și pe tab-ul ”Primire” avem posibilitatea să selectăm locația specifică acestuia.
Acum, dacă vom genera o comandă de cumpărare pentru acest furnizor, va apărea ca locație implicită cea setată pe fișa furnizorului:
Similar, se poate seta o locație implicită și pe fișa clientului, pe tab-ul ”Livrare”:
Recomandăm, ori de câte ori este posibil, realizarea acestor setări pe fișele clienților și furnizorilor. În acest fel va crește viteza de operare la întocmirea documentelor de cumpărare/vânzare și totodată se va diminua riscul privind unele erori de operare.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!