Dynamics 365 Business Central 2021 – Release Wave 1
Lansare Dynamics 365 Business Central 2021 -Release Wave 1
La începutul lunii aprilie Microsoft a lansat o nouă versiune de Dynamics 365 Business Central, disponibilă în ambele variante: cloud și on-premises. Această nouă versiune aduce, pe lângă diverse îmbunătățiri de natură tehnică, și un plus de funcționalități care cu siguranță vor fi apreciate de către utilizatori. Le vom menționa, pe scurt, pe cele mai importante.
În primul rând, cei din departamentul financiar-contabil vor fi mulțumiți fiindcă, de acum încolo, în Dynamics 365 Business Central se pot corecta dimensiunile (centrele de cost) pe tranzacțiile deja înregistrate. S-a implementat o funcționalitate prin care utilizatorul poate face corecția acestor dimensiuni, asta în ideea că apar erori de operare sau sunt necesare realocări de dimensiuni. Există și un istoric al modificărilor de dimensiuni, pentru a se asigura trasabilitatea.
Tot în ce privește dimensiunile, mai avem o veste bună. Dacă setăm pe o entitate din sistem (cont contabil, client, articol etc.) o politică de înregistrare obligatorie de dimensiuni, în noua versiune putem opta pentru a alege o plajă de valori de dimensiuni permise la înregistrare, pe când înainte nu puteam selecta ca obligatorie decât o singură valoare de dimensiune. Această funcționalitatea va ajuta cu siguranță la reducerea erorilor de operare.
Pe zona de stocuri, în Dynamics 365 Business Central sunt acum disponibile documente de recepție/consum stoc prin care putem ajusta stocurile, urmare a unor activități interne, neasociate unor tranzacții cu terții. De exemplu, dacă constatăm un plus de inventar, putem folosi un document de recepție, prin care la înregistrare se va crea în sistem o ajustare de stoc pozitivă, iar documentul se poate apoi tipări ca document justificativ al modificării.
O altă funcționalitate nouă pe stocuri – se pot crea pagini informative asociate loturilor și numerelor seriale, în care utilizatorii pot trece diverse informații, iar dacă este necesar pot bloca un lot/număr serial la utilizare. Există unele industrii care chiar au nevoie să aibă astfel de informații, pentru a asigura o mai bună urmărire a calității.
În ce privește interfața de lucru, încă din versiunile anterioare s-a pus accentul pe utilizarea unor notificări care să ajute utilizatorul în operare și a unor ”vrăjitori” care să asiste și să automatizeze diverse configurări în sistem. Se continuă acest trend în noua versiune și se poate constata și o îmbunătățire a vitezei de lucru – paginile se deschid mai rapid în browser.
Cei care folosesc contactele în Business Central vor constata o modificare în ce privește aspectul fișei contactului, în sensul că acum se pot vedea chiar din fișa contactului interacțiunile.
De altfel, în noua versiune contactele sunt integrate cu Microsoft Teams – se poate realiza o căutare a contactelor din Business Central direct din această aplicație, vizualizându-se diverse informații asociate acestora: interacțiuni, documente deschise etc.
Mai sunt și alte lucruri ce merită a fi semnalate, dar din rațiuni de spațiu le vom prezenta în viitoare articole pe blog-ul Kepler.
Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!