A fost lansată noua versiune de Dynamics NAV numită Dynamics 365 Business Central On-Premises
A fost lansată noua versiune de Dynamics NAV numită Dynamics 365 Business Central On-Premises
La începutul lunii octombrie Microsoft a lansat o nouă versiune de Dynamics NAV, care de acum încolo se va numi Dynamics 365 Business Central On-Premises. Dynamics 365 Business Central este în fapt o versiune de Dynamics NAV dedicată exclusiv utilizării în Cloud și până nu demult ea nu avea decât câteva din funcționalitățile de care dispunea Dynamics NAV. Acum însă, cele două produse sunt echivalente din punct de vedere funcțional, iar odată cu Dynamics 365 Business Central On-Premises Dynamics NAV intră într-o nouă etapă. Ce aduce însă noua versiune?
Interfață utilizator modernizată, accesibilă prin clientul Web
Clientul de web era disponibil pentru utilizatorii de Dynamics NAV încă din versiunile anterioare, dar în această versiune el este o veritabilă alternativă a clientului clasic de Windows. Noul client de Web are un design nou și vine cu o serie de capabilități, cum ar fi posibilitatea de a copia în sistem înregistrări direct din foi Excel sau o funcție de căutare avansată numită ”Tell Me” care sugerează, de o manieră structurată, diverse acțiuni posibile funcție de ceea ce se caută (vezi foto). De altfel, Microsoft dorește ca până în anul 2020 clientul de Web să înlocuiască complet clientul de Windows.
Intelligent Cloud Insights
Chiar dacă vorbim de o versiune on-premises, există posibilitatea ca prin conectarea la serviciile din Cloud să fie disponibile funcționalități care se bazează pe ”machine learning”, cum ar fi: predicții privind cash-flow-ul în baza istoricului încasărilor sau sugestii de acțiuni pentru obținerea unui volum optim al stocurilor ori privind clienții care plătesc cu întârziere.
Scenarii de utilizare hibridă și posibilitatea de migrare în Cloud
De vreme ce Dynamics NAV și Dynamics 365 Business Central sunt create în baza aceluiași cod sursă, tranziția de la prima la a o doua se poate realiza cu ușurință, dacă clientul dorește aceasta. Există și posibilitatea ca clientul să utilizeze versiunea on-premises, dar datele să se sincronizeze și în Cloud, pentru ca clientul să beneficieze de serviciile de business intelligence specifice Cloud.
Totuși, pentru ca migrarea în Cloud să fie cât mai ușoară, customizările trebuie să se realizeze prin intermediul extensiilor în noul mediu de programare numit Visual Studio Code. Pentru versiunile mai vechi de Dynamics NAV, migrarea va fi posibilă doar prin conversia customizărilor în extensii.
Acces de pe orice dispozitiv
Utilizatorii pot accesa noua versiune de Dynamics NAV de pe orice dispozitiv (laptop, desktop, tabletă sau smartphone) având o experiență de utilizare similară, care le permite să rămână productivi, indiferent de locul unde lucrează și de tipul de dispozitiv utilizat.
Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!