New call-to-action
Dynamics-Business-Central-Navision-Filtrari-multiple - Elian Solutions

Salvare filtre listă în Business Central

În sistemul ERP Dynamics Business Central informația este accesibilă utilizatorilor nu doar prin rapoarte, ci și prin intermediul listelor. Listele pot fi filtrate, iar în felul acesta utilizatorii pot să-și creeze analize ”ad-hoc”, adaptate unor nevoi specifice. De altfel, lucrul cu liste se poate dovedi mult mai flexibil decât cel cu rapoartele.

De cele mai multe ori însă, în decursul unei implementări nu se pune suficient accent pe modalitățile de prezentare a informației pe care Business Central le poate oferi utilizatorilor. E și de înțeles, timpul de instruire este relativ limitat și dedicat mai ales prezentării funcționalităților legate de înregistrarea tranzacțiilor.

Așadar, filtrele vă pot ajuta să obțineți rapid informația de care aveți nevoie. Un posibil neajuns al acestora ar fi faptul că, dacă părăsiți  pagina în care ați realizat filtrele, acestea se resetează. Există însă o posibilitatea de a salva filtrele pentru o utilizare ulterioară și în articolul de față vă vom arăta în detaliu cum să vă salvați criteriile de filtrare.

Să presupunem că vrem să realizăm o filtrare în lista clienților. Pentru aceasta, deschidem lista clienților și dăm clic pe butonul de afișare a panoului de filtrare (acesta se va deschide în partea stângă a paginii):

Dynamics-Business-Central-Filtru-lista-clienti

Pe panoul de filtrare stabilim criteriile de filtrare. De exemplu, dacă vrem să filtrăm din lista de clienți pe aceia cărora le livrăm din locația ”București” și au un sold curent mai mare de 1000 de RON, dăm clic pe butonul de filtrare și selectăm câmpurile respective asignând valori filtrelor:

Dynamics-Business-Central-Adaugare-filtre-in-lista-clienti

Pentru salvarea filtrului apelăm iconița cu dischetă și se va deschide o casetă în care vom introduce numele filtrării:

Dynamics-Business-Central-Salvare-lista-client

După aceasta, filtrul va deveni disponibil pentru a fi apelat din panoul de filtrare:

Dynamics-Business-Central-Apelare-lista-client

Puteam adăuga mai multe filtre, ele vor apărea ca o listă în cadrul panoului. Există și un filtru implicit, creat de către sistem și numit ”Toate”, care arată lista nefiltrată:

Dynamics-Business-Central-Filtrari-multiple

De menționat că toate aceste filtre sunt salvate la nivel de utilizator, deci nu veți vedea decât filtrele pe care le-ați salvat dvs., nu și pe cele ale colegilor de lucru. Când nu mai sunt utile, filtrele pot fi eliminate:

Dynamics-Business-Central-Eliminare-filtru

 

Elian Solutions este parte a Bittnet Group, activând de peste 15 ani în piață ca implementator al sistemului ERP Microsoft Dynamics 366 Business Central. Având o echipă de peste 70 de angajați și un portofoliu de peste 250 de clienți, Elian Solutions este unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru sistemele ERP.

Află mai multe despre Microsoft Dynamics 365 Business Central și discută cu un consultant ELIAN