Dynamics 365 Business Central (Navision) -Ofertă vânzare la client

Politică expirare ofertă vânzare în Business Central

Politică expirare ofertă vânzare în Business Central

Companiile care fac oferte de vânzare clienților precizează de regulă o anumită perioada de valabilitate a ofertei, în cadrul căreia prețul sau alte elemente ale ofertei rămân neschimbate. E firesc să fie așa, întrucât cererea și oferta în piață sunt volatile, iar stocurile și prețurile sunt în continuă mișcare.

În sistemul ERP Dynamics 365 Business Central informația privind valabilitatea ofertei este disponibilă pe ofertele de vânzare, iar în articolul de față vom arăta cum se configurează o perioadă implicită de valabilitate, unde apare aceasta pe documentul de ofertă și cum se pot gestiona ofertele de vânzare expirate.

Pentru setarea unei perioade implicite de valabilitate a ofertei trebuie să mergem în pagina de ”Parametrizare vânzări și creanțe”, în câmpul ”Calcul validitate ofertă”.

Dynamics 365 Business Central (Navision) - Parametrizare vânzări și creanțe - expirare ofertă

Aici se va introduce o formulă de calcul a perioadei de valabilitate. În imaginea de  mai sus avem în câmp introdusă valoarea ”2S”, ceea ce înseamnă că oferta este valabilă două săptămâni calendaristice.

După ce a fost făcută această configurare, atunci când  se întocmește o ofertă de vânzare, pe antetul ofertei de vânzare se va calcula data expirării ofertei funcție de data documentului și de formula de calcul introdusă anterior:Dynamics 365 Business Central (Navision) -Ofertă vânzare

Aceasta este valoarea implicită, dar utilizatorul poate edita această valoare. Valoarea se va regăsi și pe documentul care va fi trimis clientului:

Dynamics 365 Business Central (Navision) -Ofertă vânzare la client

După expirarea perioadei de valabilitate a  ofertei aceasta nu dispare automat din sistem, dar rămâne marcată cu roșu, pentru a atrage atenția utilizatorului asupra faptului că a expirat:

Dynamics 365 Business Central (Navision) - Ofertă expirată marcată

Utilizatorul poate opta în situația asta să păstreze ofertele expirate, să le arhiveze (probabil cea mai bună opțiune), să le șteargă manual sau să folosească o procedură de ștergere. În cel din urmă caz utilizatorul va apela procedura de ”Ștergere oferte vânzare expirate”, care din lista de oferte vânzare se apelează folosind în meniu calea: Acțiuni->Ofertă->Șterge oferte expirate

Se va deschide o fereastră în care se va introduce data până la care se vor șterge ofertele expirate (implicit e data curentă). Mai sunt disponibile și unele filtre, pentru a putea șterge selectiv ofertele expirate.Dynamics 365 Business Central (Navision) - Ștergere oferte expirate

După ce utilizatorul va da clic pe butonul ”OK”, va apărea și un mesaj care va confirma numărul de oferte șterse.Dynamics 365 Business Central (Navision) - Mesaj confirmare ștergere oferte

 

Dacă vă interesează funcționalitățile sistemului ERP  Dynamics 365 Business Central, precum și cele din versiunile mai vechi de produs – Dynamics NAV (Navision), puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, cu informații utile despre ERP și sisteme informatice pentru afaceri, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?