Business Central - Ascundere câmp - antet comandă vânzare

Personalizarea paginilor în Business Central

Personalizarea paginilor în Business Central

Sistemele ERP sunt prin natura lor aplicații de afaceri complexe, ce oferă utilizatorului multiple funcționalități. Aceasta vine însă cu un preț, anume faptul că interfața de lucru devine din ce în ce mai  ”înghesuită”, mai ”aglomerată”, și există riscul ca utilizatorul să se piardă în nenumărate meniuri de lucru, opțiuni și câmpuri de introducere a datelor. Pentru a evita această situație, utilizatorul are posibilitatea de a configura interfața de lucru, iar în sistemul ERP Business Central acest lucru se face prin funcționalitatea de ”Personalizare”.

Să luăm un exemplu concret: suntem în pagina cu  comanda de vânzare, iar aici de vânzare sunt unele câmpuri afișate pe care nu dorim să le vedem în comandă, întrucât nu le vom utiliza niciodată. Pentru a personaliza pagină, dăm clic pe iconița cu rotiță dințată din dreapta sus și apoi alegem opțiunea ”Personalizare” (vezi foto):Business Central - Acces personalizare pagină

După ce dăm clic pe această opțiune, vom intra în modul ”Personalizare”, adică vom putea adăuga sau elimina câmpuri. Să presupunem că nu folosim funcționalitatea de campanii de vânzare din Business Central și de aceea  nu ne interesează să fie câmpul ”Nr. campanie” vizibil. Pentru a-l elimina, ne poziționăm pe câmpul ”Nr. campanie”, dăm clic pe săgețica roșie și apoi selectăm opțiunea ”Ascundere”.Business Central - Ascundere câmp - antet comandă vânzare

Comanda de vânzare este un document alcătuit din antet și linii. Câmpul pe care l-am ascuns face parte din antetul comenzii, dacă vrem să personalizăm liniile, mergem în jos și selectăm câmpurile din caseta cu liniile de vânzare. În liniile de vânzare avem opțiunea ca atunci când folosim bara orizontală de derulare, pentru a vizualiza câmpurile de la stânga la dreapta (sunt foarte multe câmpuri, nu încap toate pe ecran), să rămână permanent în partea din stânga anumite câmpuri. Aceasta o putem realiza cu opțiunea ”Setare înghețare panou”.Business Central - Setare înghețare panou - linii comandă vânzare

Ordinea câmpurilor o putem modifica pur și simplu poziționându-ne pe un câmp și trăgând de el cu mouse-ul în direcția în care dorim să ajungă. Dacă vrem să adăugăm un câmp, va trebui să alegem din bara neagră de sus opțiunea ”+ Câmp”. Când o selectăm, se va deschide în partea dreaptă a paginii o listă cu câmpurile disponibile, iar din această listă tragem cu mouse-ul câmpul pe care îl dorim, în poziția din pagină unde vrem să-l plasăm.Business Central -Adăugare câmp - linii comandă vânzare

La final, după ce facem toate modificările dorite, dăm clic pe butonul ”Terminat”, iar modificările realizate în pagină vor fi salvate. De subliniat faptul că aceste modificările nu sunt realizate decât pentru utilizatorul care a realizat personalizarea,  paginile de lucru ale celorlalți utilizatori nu sunt afectate în niciun fel.Business Central -Finalizare personalizare

Mai sunt și alte acțiuni și opțiuni posibile în procesul de personalizare a paginilor, dar pentru a nu complica prea tare discuția, le vom aborda în viitoare articole.

 

Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns