Dynamics NAV - Navision - Parametrizare perioadă înregistrare

Dynamics NAV (Navision) – perioadă înregistrare contabilitate

Dynamics NAV (Navision) – perioadă înregistrare contabilitate

În orice aplicație software în care se înregistrează operațiuni contabile este necesar să existe o modalitate prin care să se controleze perioada în care se pot face înregistrări contabile. În multe programe de contabilitate există o procedură prin care se ”închide” o perioadă de înregistrare – de obicei luna, iar utilizatorii nu mai pot înregistra în urmă decât prin redeschiderea perioadei.

Și în Microsoft Dynamics NAV (Navision) există un astfel de mecanism care limitează erorile de operare, dar asigură și o flexibilitate pentru utilizatori. Pentru controlul perioadei de înregistrare  putem seta un interval de înregistrare general, valabil pentru toți utilizatorii, sau putem seta intervale personalizate, la nivel de utilizator.

Pentru controul general al perioadei de înregistrare în Dynamics NAV (Navision) este necesar să accesăm calea:

Departamente->Management Financiar->Administrare->Parametrizare contabilitate

În fereastra ”Parametrizare contabilitate” pe tab-ul ”General” există  câmpurile ”Se permite înregistrare de la” și ”Se permite înregistrare” la, câmpuri care definesc intervalul de date între care sunt permise înregistrările contabile. De obicei, intervalul definit e chiar luna curentă.

Odată făcută această parametrizare, în cazul în care se încearcă înregistrarea în afara intervalului, va surveni o eroare. În imaginea de mai jos aveți o exemplificare – eroarea apăruta la încercarea de înregistra o factură de cumpărare:

Dynamics NAV - Navision -Eroare înregistrare factură cumărare

Restricția din fereastra ”Parametrizare contabilitate” este una generală, în sensul că se aplică tuturor utilizatorilor. Pentru flexibilitatea în operare însă, e posibil să configurăm intervalul de înregistrare la nivel de utilizator. Pentru aceasta este necesară să accesăm fereastra ”Parametrizare utilizator” urmând calea:

Departamente->Administrare->Parametrizare aplicație->Utilizatori->Parametrizare utilizator

Dynamics NAV - Navision - Parametrizare perioadă utilizatori

În această fereastră avem posibilitatea să selectăm utilizatorii definiți în sistem și să le asignăm intervale de înregistrare în contabilitate. Intervalul de înregistrare definit aici prevalează asupra celui din fereastra ”Parametrizare contabilitate”. Asta înseamnă că dacă un utilizator  nu este definit aici, se va folosi intervalul din fereastra ”Parametrizare contabilitate”. În aceste condiții, putem crea o politică de înregistrare după cum urmează: toți cei care realizează tranzacții în mod curent vor înregistra conform intervalulului din  ”Parametrizare contabilitate”, iar cei care trebuie să realizeze corecții/înregistrări în afara perioadei contabile curente, vor avea intervalul de înregistrare definit în ”Parametrizare utilizator”.

Dacă vă interesează  și alte  funcționalități oferite de  sistemul ERP Dynamic NAV (Navision), mai nou denumit Dynamics 365 Business Central, puteți să vă abonați la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management Systems. Veți fi la curent cu ultimele noutăți, dar și cu diverse oferte și promoții!

Link Abonare Newsletter

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns