Dynamics NAV – înregistrare cheltuieli și venituri în avans
Dynamics NAV – înregistrare cheltuieli și venituri în avans
Atunci când în contabilitate cheltuielile și veniturile se înregistrează în exercițiul financiar curent, dar se referă la exercițiile viitoare, este necesar ca aceste cheltuieli și venituri să se înregistreze în conturi de avans, urmând apoi să fie repartizate exercițiilor de care aparțin. De cele mai multe ori, evidența repartiției pe fiecare perioadă a acestor cheltuieli și venituri nu poate fi realizată automat în programele de contabilitate, ci se ține extracontabil, în Excel.
În sistemul ERP Microsoft Dynamics NAV aceste înregistrări se pot realiza în contabilitate de o manieră facilă, utilizându-se funcționalitatea numită ”Șabloane Amânare”. Şabloanele de amânare permit construirea unor scheme de repartizare a cheltuielilor şi veniturilor înregistrate în avans, după un scadenţar parametrizabil de către utilizator.
În imaginea de mai jos vedeţi un şablon de amânare definit pentru repartizarea pe trei luni a unor venituri în avans.
Atunci când definiţi un şablon de amânare cel mai important este să precizaţi contul de avans şi perioada de repartizare; mai puteţi stabili un procent de repartizare o sumei, o metodă de repartizare şi o dată de început.
Odată definit şablonul, îl puteţi folosi la momentul când înregistraţi documentele de vânzare/cumpărare sau îl puteţi asocia unor conturi contabile, articole sau resurse. Asocierea înseamnă că tranzacţiile care vor implica elementele respective vor folosi la înregistrarea în contabilitate datele specificate în şablonul de amânare.
Mai jos puteţi vedea o factură de vânzare căreia i s-a asociat şablonul de amânare menţionat mai sus. Factura este de prestări servicii, deci în mod normal ar trebuie să se înregistreze pe contul 704 un venit de 6000 de RON.
După înregistrarea facturii de vânzare, în contabilitate vor apărea înregistrările din imagine:
Puteţi observa că în luna noiembrie 2017 s-au înregistrat cei 6000 de RON pe contul contabil 472-Venituri înregistrare în avans, iar pe următoarele trei luni consecutive s-au repartizat câte 2000 de RON din contul 472 în contul 704.
Folosind şabloanele de amânare, puteţi avea siguranţa că înregistraţi corect şi la timp veniturile şi cheltuielile în avans.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!