Microsoft Dynamics NAV 2018 a fost lansat oficial!
Microsoft Dynamics NAV 2018 a fost lansat oficial!
La începutul acestei luni Microsoft a făcut disponibilă noua versiune a sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV (Navision), Dynamics NAV 2018. Așa cum ne-a obișnuit și în alți ani, noua versiune de Dynamics NAV vine cu o serie de îmbunătățiri, atât în plan funcțional, cât și tehnologic.
Vom menționa câteva dintre noile funcționalități, pe cele care au mai multă relevanță pentru practicile de afaceri din țara noastră.
Înregistrări pe conturile de angajați
În forma de Jurnale Generale există acum un nou tip de cont, Angajat, pe care se pot face înregistrări contabile. În acest fel compania poate avea o evidență analitică a sumelor acordate angajaților – de exemplu pentru deconturi. Conectarea dintre angajat și contabilitate se face în Fișa Angajatului, printr-o grupă de înregistrare.
Taskuri Utilizatori
În Dynamics NAV 2018 se pot creea și asigna taskuri utilizatorilor, cu referință la pagini și rapoarte specifice din Dynamics NAV. Managerii vor aprecia cu siguranță această funcționalitate, fiindcă vor fi vizibile taskurile pe care utilizatorii trebuie să le realizeze, și dacă acestea le-au realizat sau nu la timp. Taskurile sunt afișate ca indici în Centrul de Roluri.
Creare document cumpărare din comanda de vânzare
Această funcționalitate permite utilizatorului să creeze, direct din comanda de vânzare, o comandă sau factură de cumpărare pentru articolele de pe comanda de vânzare. E utilă mai ales pentru comercianții care nu țin marfa pe stoc și o comandă la furnizor doar atunci când clientul face comanda.
Repartizare taxe articol după greutate și volum
Taxele articol sunt facturi de cumpărare/vânzare a căror valoare trebuie asociată unor articole tranzacționate anterior. De exemplu, importăm o marfă, o vămuim, iar apoi vine o factură de transport extern. În acest caz, valoarea facturii trebuie asociată mărfii transportate. Până la versiunea Dynamics NAV 2018, valoarea unei astfel de facturi se repartiza pe articole fie egal pe fiecare linie de factură, fie după valoarea articolelor. Acum, e posibil să se facă repartiția și după greutatea sau volumul articolelor, realizându-se astfel o repartizare mai rațională a unor astfel de costuri.
Filtre dimensiuni în Planul de Conturi
Dimensiunile sunt informații care se pot asocia oricărei tranzacții, sunt definite de către utilizator și ajută la realizarea unor analize extracontabile. În practica contabilă românească sunt denumite centre de cost. În Dynamics NAV 2018 există acum posibilitatea ca sumele din Planul de Conturi să fie afișate filtrat, după orice dimensiune se dorește, permițând o analiză rapidă a sumelor asociate dimensiunii respective.
Modificări tehnologice
Din punct de vedere al tehnologiei, e din ce în ce mai clar faptul că Microsoft dorește să orienteze Dynamics NAV spre utilizarea în Cloud. Este acum disponibil un nou mediu de dezvoltare – Visual Studio Code, iar programarea prin intermediul extensiilor (customizări ale funcționalităților care nu afectează codul de bază) va fi de acum încolo norma. De altfel, în primăvara anului 2018 Microsoft va lansa o versiune de Dynamics NAV care va funcționa exclusiv în Cloud, versiune numită Dynamics 365 ”Tenerife”. Cele două produse, Dynamics NAV 2018 și Dynamics 365 ”Tenerife” vor evolua în paralel, cel puțin pentru o vreme.
Dacă vă interesează și alte funcționalități din Dynamics NAV, puteți consulta pagina : Resurse Dynamics NAV (Navision)
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!