Lansare Dynamics 365 Business Central – versiune nouă octombrie 2019

Lansare Dynamics 365 Business Central – versiune nouă octombrie 2019

La începutul lunii octombrie Microsoft a lansat o nouă versiune a sistemului ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central, numită ”Dynamics 365 Business Central 2019 Release Wave 2”.

Noua versiune constituie din punct de vedere tehnologic un moment de cotitură în istoria Dynamics 365 Business Central (cunoscut în trecut ca Dynamics NAV sau Navision) prin faptul că nu mai există un client de Windows, ci doar clientul de Web, iar customizările nu mai sunt posibile decât prin intermediul extensiilor. Vechiul mediu de dezvoltare C/SIDE  a dispărut și toate obiectele standard ale sistemului au fost transformate într-o extensie – ca aplicație de bază. Singurul mediu de dezvoltare posibil acum este Visual Studio Code.

Asta înseamnă că orice  customizare se va realiza doar prin adăugarea de extensii. Avantajul  este că upgrade-urile  se pot realiza cu ușurință, ceea ce pentru operarea în cloud este o necesitate. De altfel, deși disponibilă atât în varianta on-premises cât și în cloud, orientarea aplicației către cloud este din ce în ce mai evidentă.

În această nouă versiune, ca și în precedenta, accentul este pus în continuare pe îmbunătățirea interfeței cu utilizatorul, mai ales că  acum că accesul la aplicație se face exclusiv  prin clientul web (browser), deci acesta trebuie să acopere tot ce era posibil înainte cu clientul de windows. Mai mult, au apărut și noi modalități de a accesa funcționalitățile din aplicație, cum ar fi o pagină  numită ”Role Explorer” (foto mai jos) unde se pot vedea în mod cuprinzător funcționalitățile, facilitând navigarea între diversele module ale sistemului.

Dynamics 365 Business Central - Role Explorer

Odată cu apariția acestei versiuni de Dynamics 365 Business Central putem spune că  în istoria Dynamics NAV/Navision se încheie o epocă și începe una nouă, în care funcționalitățile deja existente în sistem în conjuncție cu tehnologiile și aplicațiile  din cloud vor crea un mediu de lucru integrat, care va  putea susține mult mai bine procesele de afaceri ale companiilor.

Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns