Dynamics 365 Business Central - Contact tip persoană

Definirea contactelor în Business Central

Definirea contactelor în Business Central

Orice companie realizează o comunicare permanentă cu partenerii săi. Pentru a gestiona optim aceste fluxuri de comunicare, în sistemul ERP Dynamics 365 Business Central există posibilitatea de a defini contacte. Contactele pot fi de două tipuri : companii sau persoane. Contactele  se pot defini fie pornind de la partenerii deja existenți (clienți, furnizori, bănci și angajați) prin activarea unei proceduri automate de creare, fie manual, de către utilizator, pentru potențiali și viitori parteneri. În acest caz, se poate transfera informația de pe contact atunci când contactele respective devin parteneri.

Crearea manuală a contactelor se realizează mai ales pentru procesele de vânzare îndelungate, când între primul contact și prima vânzare trece o perioadă însemnată de timp și se parcurg mai multe etape. Altfel spus, contactele sunt folosite pentru gestionarea leadurilor.

Definirea  manuală a contactelor în Business Central

Pentru a defini manual un contact, este necesar să accesăm lista de contacte, iar aceasta se poate realiza cel mai simplu utilizând funcția de căutare din Business Central:

Accesăm astfel lista de contacte și dând clic pe butonul ”Nou” vom crea o fișă goală de contact. Aici putem completa următoarele câmpuri (le menționăm pe cele mai importante):

În secțiunea ”General” :

Nume – se completează numele  contactului;

Tip – se selectează tipul contactului (companie/persoană). Când se creează un nou contact programul asociază implicit opțiunea ”Companie”. Dacă tipul contactului este “Companie”, câmpurile ”Nr. companie” și ”Nume companie” nu sunt active. Dacă tipul contactului este “Persoană”, câmpul ”Nr companie” este activ, iar în cadrul acestuia se selectează contactul de tip companie de care aparține contactul de tip persoană. Nu e obligatorie asocierea unei persoane cu o companie.

Număr –  se introduce numărul contactului, cel care identifică în mod unic un contact. Acest număr se generează automat, dintr-o serie numerică pentru contacte.

Cod agent de vânzare – se  completează cu codul agentului de vânzări asociat contactului;

În secțiunea ”Comunicație”:

Adresa/Adresa 2 – se completează adresa contactului;

Cod țară/regiune – se selectează codul de țară;

Cod poștal/Orașul – se completează cu codul poștal și orașul;

Localitate – se introduce numele localității de de unde provine contactul;

Nr telefon/Nr telefon mobil – se introduc numerele de telefon ale contactului; 

Poștă electronică/Pagina de pornire: se introduce adresa de poștă electronică a contactului și pagina de internet;

Cod limbă – se selectează codul limbii utilizate pentru comunicarea cu contactul.

Un contact de tip companie poate arăta ca în imaginea de mai jos:

Dynamics 365 Business Central - Pagină tip companie

Iar pentru un contact de tip persoană avem:

Practic informația din fișă este aceeași, diferența majoră este dată de câmpurile care fac legătura (le-am marcat în imaginea de mai sus) între contactul de tip persoană și compania căreia îi este asociată.

Definirea automată a contactelor de tip companie în Business Central

Avem posibilitatea ca, atunci când creăm o fișă de client, furnizor cont bancar sau angajat, să creăm automat și o fișă de contact asociată. Informațiile din fișa contactului se vor sincroniza cu cele din fișa entității nou create. Pentru activarea acestei funcționalități este necesar să accesăm pagina ”Parametrizare marketing”, secțiunea ”Interacțiuni”:

Dynamics 365 Business Central -Parametrizare marketing - cod relații afaceri

Pentru crearea automată a fișelor de contact va trebui să selectăm coduri de relație afaceri pentru fiecare tip de entitate. Codurile trebuie create în prealabil.

E recomandabilă definirea contactelor în Business Central pentru că astfel comunicarea cu partenerii va deveni mult mai ușoară. Dacă, de pildă, vreți că comunicați clienților existența unei promoții, e suficient să selectați toate contactele de tip client și să le trimiteți un email, fie direct din Business Central, fie utilizând o aplicație de email dedicată.

 

Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm  abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns