Lansare Dynamics 365 Business Central 2020 – Release Wave 2
Lansare Dynamics 365 Business Central 2020 – Release Wave 2
La începutul lunii octombrie Microsoft a lansat noua versiune de Dynamics 365 Business Central, numită oficial Dynamics 365 Business Central Release Wave 2.
Noua versiune continuă trendurile inovative din versiunile anterioare, atât din punct de vedere tehnic, cât și funcțional. Modificările sunt destul de numeroase, dar le vom menționa doar pe cele pe care le-am considerat a fi cele mai relevante.
În plan funcțional, am remarcat o nouă modalitate de corecție a notelor contabile care, cu siguranță va fi binevenită celor din departamentul financiar-contabil. În versiunile anterioare, intrările din evidențele contabile puteau fi doar stornate, pentru corecții era nevoie de reintroducerea informației în jurnale. Acum, există posibilitatea de a copia în jurnale contabile intrările deja înregistrate în evidențele contabile, pentru a putea realiza corecții.
De remarcat că funcționalitatea se poate activa la nivel de tip de jurnal contabil sau de lot, ceea ce asigură un anumit control referitor la cine are dreptul să realizeze corecțiile și în ce condiții.
Tot pentru contabili există acum o funcționalitate prin care se verifică notele contabile pe măsură ce acestea sunt introduse, astfel că unele erori de operare pot fi detectate înainte de a se încerca înregistrarea liniilor de jurnal. În imaginea de mai jos avem un astfel de mesaj, care apare datorită faptului că pe nota contabilă nu este egală suma de pe debit cu cea de pe credit:
O altă modificare demnă de semnalat este extensia unei funcționalități existente în versiunile anterioare, anume urmărirea online a pachetelor trimise prin firme de curierat. Înainte, urmărirea se putea activa doar la nivelul livrărilor înregistrate, acum este disponibilă și pe facturile și notele de credit vânzare înregistrate, precum și pe recepțiile retur înregistrate. Celor interesați de funcționalitate, le recomandăm articolul: Urmărire livrare în Dynamics NAV
Integrarea cu Office 365 a fost dintotdeauna o prioritate pentru Microsoft, și de la an la gradul de integrare a crescut. În noua versiune avem o integrare între Dynamics 365 Business Central și Microsoft Teams, o aplicație pentru colaborarea în echipă care este tot mai des folosită. Acum, în chat-ul din Microsoft Teams se pot trimite link-uri către entități din Dynamics 365 Business Central, iar aplicația va arăta fișe ale entităților cu informații despre acestea.
O funcționalitate care va fi pe placul celor care administrează sistemul este cea privind politicile de retenție – vizavi de înregistrările din jurnalul de modificări și versiunile arhivate ale documentelor. Acestea, deși sunt cu siguranță necesare, au tendința de a se acumula în timp și de a ocupa spațiu în baza de date. Prin politici de retenție se poate defini ștergerea automată a intrărilor care sunt mai vechi de o anumită perioadă.
Pentru cei care își doresc un control mai bun al sistemului, există în noua versiune posibilitatea de a defini alerte care se declanșează la modificarea unor câmpuri din tabelele, câmpuri ce sunt considerate a fi critice. Asta înseamnă că, dacă cineva modifică valoarea unui câmp pe care l-am configurat pentru alertă, vom fi imediat notificați prin email de acea modificare.
Mai sunt și alte lucruri demne de a fi semnalate, dar din rațiuni de spațiu le vom prezenta în viitoare articole pe blog-ul Kepler.
Dacă vreți să aflați mai multe despre funcționalitățile din Business Central, o puteți face consultând pagina Resurse Business Central. Pentru a fi la curent cu cele mai recente funcționalități și cu noutățile din domeniu, vă recomandăm abonarea la newsletter-ul realizat lunar de Kepler Management System.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!