Dynamics NAV 2017 a fost lansat oficial

Pe 27 octombrie a fost lansată oficial noua a versiune a sistemului ERP Microsoft Dynamics NAV, NAV 2017. Aceasta continuă strategia Microsoft de evoluție a produsului către integrare, disponibilitate în Cloud și adăugarea de funcționalități ce duc la creșterea eficienței. Vom trece în revistă cele mai importante dintre noile funcționalități.

Integrare sporită cu Office 365 și Power BI

Dynamics NAV 2017 duce mai departe trendul de integrare între aplicațiile sale de productivitate a afacerii. Office 365, versiunea de Cloud a pachetului Office, poate fi folosită acum ca instrument de lucru pentru activitățile operaționale ale utilizatorilor. De exemplu, se poate întocmi o factură către un client direct din Outlook, prin intermediul unei interfețe ce aduce date și funcționalități din Dynamics NAV în Outlook.

dynamics-nav-2017-power-bi-dashboardPower BI este un serviciu online pentru Business Intelligence care asigură managementului prin intermediul unor instrumente grafice (tablouri de bord, diagrame) o perspectivă asupra performanței afacerii. Conectarea Power Bi la Dynamics NAV 2017 se face simplu, prin câteva click-uri. Combinația între performanțele tranzacționale ale Dynamics NAV și capabilitățile analitice oferite de Power BI va fi cu siguranță o formulă de succes.

Extensii îmbunătățite

Deși extensiiile au fost lansate odată cu NAV 2016, abia în Dynamics NAV 2017 putem spune că ele pot fi folosite în practică. Extensiile sunt funcționalități care se pot adăuga codului sursă, fără a-l modifica. Asta înseamnă că codul standard poate rămâne nemodificat, rezultând o administrare mai bună a adaptărilor sistemului și a dezvoltărilor de tip add-on.

Previzionare vânzări și stocuri – cu Cortana Intelligence

Începând cu Dynamics NAV 2017, prin intermendiul unei extensii se poate face previzionarea vânzărilor și stocurilor în baza istoricului. Previzionarea se face utilizând Cortana Intelligence, fiind necesară parametrizarea unei instanțe de ”Azure Machine Learning”. Cortana Intelligence e o tehnologie de ultimă oră; e vorba de aplicații software inteligente care analizează istoricul datelor, construiesc diferite modele de previzionare, le testează, iar apoi în final îl folosesc pe cel mai bun.

Atribute articole

Atributele sunt informații care se pot asocia pe fișa unui articol, informații care pot fi de orice tip: culoare, mărime, greutate, nume producător etc. Acum, aceste informații sunt disponibile în Dynamics NAV 2017. Pentru detalii privind această funcționalitate, puteți consulta următorul articol: Dynamics NAV 2017 – Atribute articole

Notificări inteligente

dynamics-nav-2017-navision-2017-notificari-inteligenteNotificările inteligente sunt mesaje care apar utilizatorilor, sugerându-le o anumită cale de acțiune. Ele nu blochează utilizatorul, ci doar îl ajută să înțeleagă mai bine contextul acțiunilor pe care le efectuează. Notificările inteligente țin seama de bunele practici în afaceri, astfel că operarea va fi simplificată, iar erorile de operare se vor diminua.

Serviciul de plată PayPal

Tot prin intermediul unei extensii, serviciul PayPal poate fi activat în Dynamics NAV 2017. Facturile trimise în format electronic pot conține linkuri către serviciul de plăți PayPal. Paypal este o platformă de plăți acceptată la nivel global, cu multiple modalități de acceptare a plății: fie prin conturi PayPal, fie prin cărți de credit.

Categorii și subcategorii în Planul de Conturi

În Dynamics NAV 2017 se poate defini în Planul de Conturi o structură ierarhică de categorii și subcategorii, permițând structurarea informației potrivit nevoilor de raportare financiară. E o funcționalitate ce va fi cu siguranță apreciată de către departamenul de contabilitate.

Înbunătățirea scanării documentelor prin OCR

Încă din versiunea anterioară era posibilă prin tehnologia OCR (Optical Character Recognition) scanarea documentelor și convertirea lor în documente specifice Dynamics NAV – comandă, factură etc. Se extrage informația documentului din antet și din linii și se creează antet și linii de document Dynamics NAV. Acum, există și un mecanism de ”învățare” al sistemului de scanare, iar în cazul în care furnizorul folosește coduri de articole diferite de ale noastre (situația tipică), prin funcționalitatea de ”Referințe încrucișate” Dynamics NAV le poate scana și pe acestea.

Acestea au fost o parte din noile funcționalități, în perioada următoare vom reveni cu detalii și despre celelalte, punând accentul pe beneficiile pe care acestea le pot aduce.

Summary
Dynamics NAV 2017 a fost lansat oficial
Article Name
Dynamics NAV 2017 a fost lansat oficial
Description
Dynamics NAV 2017 a fost lansat oficial. Noi funcționalități, integrare cu Office 365, Power BI, previzionări vânzări și stocuri cu Cortana Intelligence...
Baciu George
Kepler Management Systems
Kepler Management Systems
Publisher Logo